پرش به محتوا

تربیت اسلامی (ابهام‌زدایی): تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - '[[ ' به '[['
جز (جایگزینی متن - 'ه های' به 'ه‌های')
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
جز (جایگزینی متن - '[[ ' به '[[')
خط ۶۲: خط ۶۲:




* [[ اسلام و تربیت دختران]] تألیف علی قائمی، برآمد گفتار‌هاى رادیویى نویسنده در 1361 است که اینک در دوازده بخش چهار فصلى بسامان شده است.  
* [[اسلام و تربیت دختران]] تألیف علی قائمی، برآمد گفتار‌هاى رادیویى نویسنده در 1361 است که اینک در دوازده بخش چهار فصلى بسامان شده است.  




خط ۱۱۰: خط ۱۱۰:




* [[ من أسس التربیة الإسلامیة]] اثر [[عمر محمد تومی شیبانی]]، کتابی است چهارده فصلی که برآمد درس‌های نگارنده در دانشکدۀ علوم تربیتى طرابلس می‌باشد و در آن از نکات زیر سخن رفته است: فلسفۀ تربیتیى که اصول آن برگرفته از مبانى اسلام باشد، چند نکته دربارۀ معلم مسلمان، فلسفه تنبیه، نقش تربیتى خانواده در اسلام، تربیت زن در اسلام و نظام آموزشى.
* [[من أسس التربیة الإسلامیة]] اثر [[عمر محمد تومی شیبانی]]، کتابی است چهارده فصلی که برآمد درس‌های نگارنده در دانشکدۀ علوم تربیتى طرابلس می‌باشد و در آن از نکات زیر سخن رفته است: فلسفۀ تربیتیى که اصول آن برگرفته از مبانى اسلام باشد، چند نکته دربارۀ معلم مسلمان، فلسفه تنبیه، نقش تربیتى خانواده در اسلام، تربیت زن در اسلام و نظام آموزشى.




خط ۱۴۰: خط ۱۴۰:




* [[ الفکر التربوی عند المتکلمین المسلمین و دوره فی بناء الفرد و المجتمع]] اثر [[احمد عرفات قاضی]]، پایان‌نامۀ دورۀ دکتراى نگارنده در رشتۀ فلسفۀ اسلامى است که در 1994 از آن دفاع شده و اینک جامه طبع پوشیده است. موضوع بحث، کمابیش تازه و نیز مهم و مفید است.  
* [[الفکر التربوی عند المتکلمین المسلمین و دوره فی بناء الفرد و المجتمع]] اثر [[احمد عرفات قاضی]]، پایان‌نامۀ دورۀ دکتراى نگارنده در رشتۀ فلسفۀ اسلامى است که در 1994 از آن دفاع شده و اینک جامه طبع پوشیده است. موضوع بحث، کمابیش تازه و نیز مهم و مفید است.  




خط ۱۴۹: خط ۱۴۹:




* [[ تربیت فرزند از نظر اسلام]] اثر فارسى [[مظاهری، حسین|حسين مظاهرى]]، در بيان نكات اخلاقى و آموزنده‌اى مى‌باشد كه در تربيت فرزند، از نظر دين مبين اسلام، تأثير مستقيم دارد.
* [[تربیت فرزند از نظر اسلام]] اثر فارسى [[مظاهری، حسین|حسين مظاهرى]]، در بيان نكات اخلاقى و آموزنده‌اى مى‌باشد كه در تربيت فرزند، از نظر دين مبين اسلام، تأثير مستقيم دارد.




* [[ الطفل فى الشریعة الإسلامیة و منهج التربیة النبویة]] اثر [[سهام مهدی جبار]]، دیدگاه اسلام نسبت به کودک با توجه به قرآن و منابع اهل سنت مورد بررسی قرار داده است.
* [[الطفل فى الشریعة الإسلامیة و منهج التربیة النبویة]] اثر [[سهام مهدی جبار]]، دیدگاه اسلام نسبت به کودک با توجه به قرآن و منابع اهل سنت مورد بررسی قرار داده است.




* [[ پایه‌های اساسی ساختار شخصیت انسان در تعلیم و تربیت]] اثر [[فرهادیان، رضا|رضا فرهاديان]]، بررسى و بحث پيرامون شخصيت انسان و آثار كرامت و عزت نفس در تعليم و تربيت آن مى‌باشد كه به زبان فارسى و در سال 1375ش نوشته شده است.
* [[پایه‌های اساسی ساختار شخصیت انسان در تعلیم و تربیت]] اثر [[فرهادیان، رضا|رضا فرهاديان]]، بررسى و بحث پيرامون شخصيت انسان و آثار كرامت و عزت نفس در تعليم و تربيت آن مى‌باشد كه به زبان فارسى و در سال 1375ش نوشته شده است.




خط ۱۷۲: خط ۱۷۲:




* [[ التربیة الإسلامیة فى المغرب: أصولها المشرقیة و تأثیراتها الأندلسیة]]  اثر [[محمد عادل عبدالعزیز]]، چکیدۀ تحقیقات مؤلف دربارۀ تربیت اسلامى در مغرب است که براساس منابع موجود در کشور مصر انجام شده و تا پایان حکومت بنى مرین را شامل است.
* [[التربیة الإسلامیة فى المغرب: أصولها المشرقیة و تأثیراتها الأندلسیة]]  اثر [[محمد عادل عبدالعزیز]]، چکیدۀ تحقیقات مؤلف دربارۀ تربیت اسلامى در مغرب است که براساس منابع موجود در کشور مصر انجام شده و تا پایان حکومت بنى مرین را شامل است.






* [[ نظم التعلیم عند المسلمین]] اثر [[عارف عبدالغنی]]، گذرى است کوتاه بر نظام آموزش اسلامى از آغاز تا حکومت عثمانى  
* [[نظم التعلیم عند المسلمین]] اثر [[عارف عبدالغنی]]، گذرى است کوتاه بر نظام آموزش اسلامى از آغاز تا حکومت عثمانى