پرش به محتوا

ثعالبی، عبدالملک بن محمد: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'كتابها' به 'کتاب‌ها'
جز (جایگزینی متن - '</div> '''' به '</div> '''')
جز (جایگزینی متن - 'كتابها' به 'کتاب‌ها')
خط ۳۹: خط ۳۹:
وى در آغاز كار خود به تعليم و تربيت دانش آموزان پرداخت و از اين راه امرار معاش مى‌كرد. او عقيده داشت كه تدريس و تعليم كودكان، راه را به سوى دربار حاكمان ايرانى كوتاه مى‌كند.  
وى در آغاز كار خود به تعليم و تربيت دانش آموزان پرداخت و از اين راه امرار معاش مى‌كرد. او عقيده داشت كه تدريس و تعليم كودكان، راه را به سوى دربار حاكمان ايرانى كوتاه مى‌كند.  


امير ابوالفضل ميكالى مردى دانشمند و ادب دوست بود و در خانه خود كتابخانه بزرگى داشت. وى كتابخانه خود را سخاوتمندانه در اختيار ابومنصور گذاشت. ابومنصور با برخوردارى از اين كتابخانه غنى، توانست بسيارى از كتابهاى خود را تألیف كند. وى در جاى‌جاى اين كتابها از امير ابوالفضل ميكالى روايت مى‌كند.
امير ابوالفضل ميكالى مردى دانشمند و ادب دوست بود و در خانه خود كتابخانه بزرگى داشت. وى كتابخانه خود را سخاوتمندانه در اختيار ابومنصور گذاشت. ابومنصور با برخوردارى از اين كتابخانه غنى، توانست بسيارى از کتاب‌هاى خود را تألیف كند. وى در جاى‌جاى اين کتاب‌ها از امير ابوالفضل ميكالى روايت مى‌كند.


==آثار==
==آثار==
هشتاد و شش كتاب از كتابهاى ثعالبى را، [[صفدی، خلیل بن ایبک|صفدى]] برشمرده و مصححان كتاب لطائف المعارف هفت كتاب ديگر را بر اين مجموعه افزوده‌اند.
هشتاد و شش كتاب از کتاب‌هاى ثعالبى را، [[صفدی، خلیل بن ایبک|صفدى]] برشمرده و مصححان كتاب لطائف المعارف هفت كتاب ديگر را بر اين مجموعه افزوده‌اند.


بسيارى از كتابهاى اين نويسنده بزرگ از ميان رفته است. او در كتابهاى خود دانشهاى زيادى را گرد آورده و به بيشتر علوم روزگار خويش پرداخته و آثار متعددى در زمينه‌هاى لغت، نقد ادبى، بلاغت و شاخه‌هاى آن، تاريخ، جامعه‌شناسى و... به رشته تحرير در آورده است. از جمله كتابهاى معروف وى علاوه بر آثار فوق، مى‌توان به اين آثار اشاره نمود:
بسيارى از کتاب‌هاى اين نويسنده بزرگ از ميان رفته است. او در کتاب‌هاى خود دانشهاى زيادى را گرد آورده و به بيشتر علوم روزگار خويش پرداخته و آثار متعددى در زمينه‌هاى لغت، نقد ادبى، بلاغت و شاخه‌هاى آن، تاريخ، جامعه‌شناسى و... به رشته تحرير در آورده است. از جمله کتاب‌هاى معروف وى علاوه بر آثار فوق، مى‌توان به اين آثار اشاره نمود:


# المبهج و الكنايه و التعريض
# المبهج و الكنايه و التعريض
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش