پرش به محتوا

النداء الأخير: تفاوت میان نسخه‌ها

۲۰ بایت اضافه‌شده ،  ‏۱ نوامبر ۲۰۱۶
جز
جایگزینی متن - 'امام خمينى' به 'امام خمينى'
جز (Hbaghizadeh@noornet.net صفحهٔ النداء الأخیر را بدون برجای‌گذاشتن تغییرمسیر به النداء الأخير منتقل کرد)
جز (جایگزینی متن - 'امام خمينى' به 'امام خمينى')
خط ۳۶: خط ۳۶:




«النداء الأخير»، ترجمه وصيت‌نامه سياسى - الهى امام خمينى(ره) به زبان عربى، مشتمل بر مقدمه مفصلى از ناشر، متن وصيت‌نامه و تعليقات است.
«النداء الأخير»، ترجمه وصيت‌نامه سياسى - الهى [[امام خمينى(ره)|امام خمينى]](ره) به زبان عربى، مشتمل بر مقدمه مفصلى از ناشر، متن وصيت‌نامه و تعليقات است.


در مقدمه ناشر كه به‌اختصار زندگى امام خمينى(ره) و نهضت او مورد بررسى قرار گرفته است، چنين مى‌خوانيم كه همه مسلمانان و به‌ويژه كسانى كه در خارج از جمهورى اسلامى ايران زندگى مى‌كنند، مشتاق آشنايى با شخصيت امام خمينى(ره) هستند. تفصيل زندگى رهبرى كه بزرگ‌ترين انقلاب در تاريخ معاصر را برپا كرد و شناخت مكان ولادتش، كيفيت رشد و تربيتش، معلمين و اساتيدش، زمان ازدواج و چگونگى پرورش كودكانش و... اينكه چرا سياسيون و متفكرين و نظاميان آمريكايى كه اركان نظام شاهنشاهى را تشكيل مى‌دادند، به‌رغم تلاش‌هاى فراوان و وسيع، از حفظ آن عاجز ماندند و يا اينكه آيا انقلاب اسلامى‌اى با ويژگى‌هاى انقلاب اسلامى ايران مجدداً در ديگر كشورهاى اسلامى دنيا واقع مى‌شود، موضوعات مهمى براى همه افراد و انسان‌هاى معتقد و متفكر است؛ بالطبع پاسخ به همه اين موضوعات در اين مقدمه، ولو به‌اختصار، امرى غير ممكن است؛ اما مى‌توان بر حقائق بارز و حوادث مهم زندگى آن مرد بزرگ مرورى داشت (مقدمه ناشر، صفحه خ - د).
در مقدمه ناشر كه به‌اختصار زندگى [[امام خمينى(ره)|امام خمينى]](ره) و نهضت او مورد بررسى قرار گرفته است، چنين مى‌خوانيم كه همه مسلمانان و به‌ويژه كسانى كه در خارج از جمهورى اسلامى ايران زندگى مى‌كنند، مشتاق آشنايى با شخصيت [[امام خمينى(ره)|امام خمينى]](ره) هستند. تفصيل زندگى رهبرى كه بزرگ‌ترين انقلاب در تاريخ معاصر را برپا كرد و شناخت مكان ولادتش، كيفيت رشد و تربيتش، معلمين و اساتيدش، زمان ازدواج و چگونگى پرورش كودكانش و... اينكه چرا سياسيون و متفكرين و نظاميان آمريكايى كه اركان نظام شاهنشاهى را تشكيل مى‌دادند، به‌رغم تلاش‌هاى فراوان و وسيع، از حفظ آن عاجز ماندند و يا اينكه آيا انقلاب اسلامى‌اى با ويژگى‌هاى انقلاب اسلامى ايران مجدداً در ديگر كشورهاى اسلامى دنيا واقع مى‌شود، موضوعات مهمى براى همه افراد و انسان‌هاى معتقد و متفكر است؛ بالطبع پاسخ به همه اين موضوعات در اين مقدمه، ولو به‌اختصار، امرى غير ممكن است؛ اما مى‌توان بر حقائق بارز و حوادث مهم زندگى آن مرد بزرگ مرورى داشت (مقدمه ناشر، صفحه خ - د).


سپس در نه مرحله زندگى امام(ره) از طفوليت تا تحصيل، انقلاب اسلامى، تبعيد، پيروزى انقلاب و تشكيل حكومت اسلامى، وفات و فرزندان، آثار و تأليفات ايشان را مورد مطالعه قرار مى‌دهد (همان، صفحه ذ - ه).
سپس در نه مرحله زندگى امام(ره) از طفوليت تا تحصيل، انقلاب اسلامى، تبعيد، پيروزى انقلاب و تشكيل حكومت اسلامى، وفات و فرزندان، آثار و تأليفات ايشان را مورد مطالعه قرار مى‌دهد (همان، صفحه ذ - ه).
خط ۵۹: خط ۵۹:
[[رده:تاریخ]]
[[رده:تاریخ]]
[[رده:تاریخ ایران]]
[[رده:تاریخ ایران]]
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش