المهدوية عند أهل‌البیت علیهم‌السلام (طبع جدید): تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۲۱ اوت ۲۰۱۹
جز
جایگزینی متن - 'می‎پردازد' به 'می‌پردازد'
جز (جایگزینی متن - 'ی‎گ' به 'ی‌گ')
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
جز (جایگزینی متن - 'می‎پردازد' به 'می‌پردازد')
خط ۳۲: خط ۳۲:
}}  
}}  


'''المهدویة عند أهل البیت علیهم‎السلام'''، اثر [[بهبهانی، عبدالکریم|عبدالکریم بهبهانی]]، بیست و سومین جلد از مجموعه [[في رحاب اهل البيت(ع)|فی رحاب أهل البیت(ع)]] به شمار می‎رود که در یک جلد به زبان عربی با موضوع کلام اسلامی منتشر شده است. نویسنده در این کتاب به بیان اثبات عقایدی مفهوم مهدویت نزد اهل‎بیت(ع) می‎پردازد و اضطراب مکتب خلفا در تفسیر حدیث بیان می‎کند، او همچنین به بیان خصایص مفهوم مهدویت نزد اهل‎بیت(ع) به همراه شواهد تاریخی دال بر وجود امام مهدی(عج)، بحث با منکرین مهدویت و نیز توضیح ارزش عقیدتی مفهوم مهدویت نزد اهل‎بیت(ع) می‎پردازد.
'''المهدویة عند أهل البیت علیهم‎السلام'''، اثر [[بهبهانی، عبدالکریم|عبدالکریم بهبهانی]]، بیست و سومین جلد از مجموعه [[في رحاب اهل البيت(ع)|فی رحاب أهل البیت(ع)]] به شمار می‎رود که در یک جلد به زبان عربی با موضوع کلام اسلامی منتشر شده است. نویسنده در این کتاب به بیان اثبات عقایدی مفهوم مهدویت نزد اهل‎بیت(ع) می‌پردازد و اضطراب مکتب خلفا در تفسیر حدیث بیان می‎کند، او همچنین به بیان خصایص مفهوم مهدویت نزد اهل‎بیت(ع) به همراه شواهد تاریخی دال بر وجود امام مهدی(عج)، بحث با منکرین مهدویت و نیز توضیح ارزش عقیدتی مفهوم مهدویت نزد اهل‎بیت(ع) می‌پردازد.


==ساختار==
==ساختار==
خط ۴۰: خط ۴۰:
در ابتدای این اثر همچون بقیه جلدهای مجموعه [[في رحاب اهل البيت(ع)|فی رحاب أهل البیت(ع)]] مقدمه یکسانی از طرف ناشر مرقوم شده که توضیح آن در ششمین جلد از این مجموعه یعنی «البداء فی القرآن الكریم» آمده است.
در ابتدای این اثر همچون بقیه جلدهای مجموعه [[في رحاب اهل البيت(ع)|فی رحاب أهل البیت(ع)]] مقدمه یکسانی از طرف ناشر مرقوم شده که توضیح آن در ششمین جلد از این مجموعه یعنی «البداء فی القرآن الكریم» آمده است.


محتوای مطالب کتاب در سه بخش اصلی ارائه شده است؛ نویسنده پیش از پرداختن به مباحث بخش‎های کتاب بیان می‌دارد که امامت اثناعشری جوهره مفهوم مهدویت را تشکیل می‌دهد. او در بخش اول به بیان اثبات عقایدی مفهوم مهدویت نزد اهل‎بیت(ع) می‎پردازد و در همین بخش به اضطراب مکتب خلفا در تفسیر حدیث اشاره می‎نماید؛ در دومین فصل از کتاب شاهد بیان خصایص مفهوم مهدویت نزد اهل‎بیت از نویسنده هستیم. وی در همین بخش شواهد تاریخی دال بر وجود امام مهدی(عج) را بیان کرده و اندکی با منکرین به بحث می‎پردازد؛ سومین بخش کتاب، بیانگر ارزش عقیدتی مفهوم مهدویت نزد اهل‎بیت(ع) است.<ref>[https://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/31734/1/11 ر.ک: متن کتاب، ص11-121]</ref>
محتوای مطالب کتاب در سه بخش اصلی ارائه شده است؛ نویسنده پیش از پرداختن به مباحث بخش‎های کتاب بیان می‌دارد که امامت اثناعشری جوهره مفهوم مهدویت را تشکیل می‌دهد. او در بخش اول به بیان اثبات عقایدی مفهوم مهدویت نزد اهل‎بیت(ع) می‌پردازد و در همین بخش به اضطراب مکتب خلفا در تفسیر حدیث اشاره می‎نماید؛ در دومین فصل از کتاب شاهد بیان خصایص مفهوم مهدویت نزد اهل‎بیت از نویسنده هستیم. وی در همین بخش شواهد تاریخی دال بر وجود امام مهدی(عج) را بیان کرده و اندکی با منکرین به بحث می‌پردازد؛ سومین بخش کتاب، بیانگر ارزش عقیدتی مفهوم مهدویت نزد اهل‎بیت(ع) است.<ref>[https://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/31734/1/11 ر.ک: متن کتاب، ص11-121]</ref>


نویسنده، نتیجه مباحث کتاب را در انتهای آن در قالب چهار شماره چنین بیان می‎کند:
نویسنده، نتیجه مباحث کتاب را در انتهای آن در قالب چهار شماره چنین بیان می‎کند:
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش