پرش به محتوا

كشف الأستار عن وجه الغائب عن الأبصار: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۶ اوت ۲۰۱۷
جز
جایگزینی متن - 'مولف' به 'مؤلف'
جز (جایگزینی متن - 'امام حسن عسكرى(ع)' به 'امام حسن عسکری(ع) ')
جز (جایگزینی متن - 'مولف' به 'مؤلف')
خط ۳۹: خط ۳۹:




«كشف الأستار عن وجه الغائب عن الأبصار» تألیف [[نوری، حسین بن محمدتقی|محدث نورى]] در موضوع مهدويت به زبان عربى است كه مولف در سال 1317ق، از نگارش آن فراغت يافته است.
«كشف الأستار عن وجه الغائب عن الأبصار» تألیف [[نوری، حسین بن محمدتقی|محدث نورى]] در موضوع مهدويت به زبان عربى است كه مؤلف در سال 1317ق، از نگارش آن فراغت يافته است.


سبب تألیف كتاب آن بوده كه قصيده‌اى از شاعرى ناشناس، به دست علماى نجف مى‌رسد كه طى آن، شاعر ضمن طرح اختلاف مسلمانان در باب ولادت حضرت بقية الله الاعظم(عج)، از امكان تولد، طول غيبت و طول عمر آن حضرت اظهار تعجب كرده و شيعيان را مورد استهزاء قرار مى‌دهد. مولف نيز بنا به تقاضاى آيت‌الله محمد حسين كاشف الغطاء، اثر حاضر را در رد آن، كه به «قصيده بغداديه» معروف بود، تألیف كرد.
سبب تألیف كتاب آن بوده كه قصيده‌اى از شاعرى ناشناس، به دست علماى نجف مى‌رسد كه طى آن، شاعر ضمن طرح اختلاف مسلمانان در باب ولادت حضرت بقية الله الاعظم(عج)، از امكان تولد، طول غيبت و طول عمر آن حضرت اظهار تعجب كرده و شيعيان را مورد استهزاء قرار مى‌دهد. مؤلف نيز بنا به تقاضاى آيت‌الله محمد حسين كاشف الغطاء، اثر حاضر را در رد آن، كه به «قصيده بغداديه» معروف بود، تألیف كرد.


== ساختار==
== ساختار==




كتاب در يك جلد منتشر شده است كه مشتمل بر مقدمه مولف، دو فصل و يك خاتمه است. در انتهاى كتاب، سه قصيده به عنوان ملحقات آورده شده است.
كتاب در يك جلد منتشر شده است كه مشتمل بر مقدمه مؤلف، دو فصل و يك خاتمه است. در انتهاى كتاب، سه قصيده به عنوان ملحقات آورده شده است.


== گزارش محتوا==
== گزارش محتوا==
خط ۷۴: خط ۷۴:




آيت‌الله [[حسینی میلانی، علی|سيد على ميلانى]]  در ابتداى كتاب مقدمه نسبتا مفلصلى را قلم زده و در ادامه، زندگى‌نامه مولف و مقدمه ناشر نقل شده است. در پايان نيز فهرست مطالب آمده است.
آيت‌الله [[حسینی میلانی، علی|سيد على ميلانى]]  در ابتداى كتاب مقدمه نسبتا مفلصلى را قلم زده و در ادامه، زندگى‌نامه مؤلف و مقدمه ناشر نقل شده است. در پايان نيز فهرست مطالب آمده است.


مولف از پاورقى نيز به عنوان رفع اشكالات متن و يا توضيح ابهامات استفاده كرده و در برخى موارد پاورقى را براى ذكر منابع مورد استفاده، در متن استفاده كرده است.
مؤلف از پاورقى نيز به عنوان رفع اشكالات متن و يا توضيح ابهامات استفاده كرده و در برخى موارد پاورقى را براى ذكر منابع مورد استفاده، در متن استفاده كرده است.


== منابع ==
== منابع ==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش