پرش به محتوا

مستطرفات المعالي: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - '</ref> ' به '</ref>'
جز (جایگزینی متن - '</ref>.' به '</ref>')
جز (جایگزینی متن - '</ref> ' به '</ref>')
خط ۴۷: خط ۴۷:




'''مستطرفات المعالي أو منتجب المقال و الأقوال في علم الرجال'''، تأليف مستدرك‌نويس معاصر [[شيخ على نمازى شاهرودى]] است كه نگارش آن را در سال 1374ق به اتمام رسانيده است <ref>متن كتاب، ص408</ref> مؤلف در اين اثر، [[اختيار معرفة الرجال (تصحیح مصطفوی)|رجال كشى]]  را ترتيب خاصى بخشيده است و در كنار آن افزوده‌هايى دارد كه به ادعاى ايشان ديگر آثار رجالى از آن‌ها خالى است. كتاب به زبان عربى و با تحقيق حسن نمازى منتشر شده است.
'''مستطرفات المعالي أو منتجب المقال و الأقوال في علم الرجال'''، تأليف مستدرك‌نويس معاصر [[شيخ على نمازى شاهرودى]] است كه نگارش آن را در سال 1374ق به اتمام رسانيده است <ref>متن كتاب، ص408</ref>مؤلف در اين اثر، [[اختيار معرفة الرجال (تصحیح مصطفوی)|رجال كشى]]  را ترتيب خاصى بخشيده است و در كنار آن افزوده‌هايى دارد كه به ادعاى ايشان ديگر آثار رجالى از آن‌ها خالى است. كتاب به زبان عربى و با تحقيق حسن نمازى منتشر شده است.


== ساختار ==
== ساختار ==




كتاب در دو قسم و يك خاتمه تنظيم شده است. نويسنده در اين اثر اقدام به اختصار روايات و حذف مكررات و ترتيب اسامى روات به ترتيب حروف الفبا نموده است. همچنين برگزيده‌اى از موثقين و معتمدين ذكرشده در [[تنقيح المقال]] [[عبدالله مامقانی|مامقانى]] را به [[رجال کشی]] ضميمه نموده است <ref>مقدمه محقق، ص2</ref> در اين اثر اسامى 865 شخصيت ذكر شده است.
كتاب در دو قسم و يك خاتمه تنظيم شده است. نويسنده در اين اثر اقدام به اختصار روايات و حذف مكررات و ترتيب اسامى روات به ترتيب حروف الفبا نموده است. همچنين برگزيده‌اى از موثقين و معتمدين ذكرشده در [[تنقيح المقال]] [[عبدالله مامقانی|مامقانى]] را به [[رجال کشی]] ضميمه نموده است <ref>مقدمه محقق، ص2</ref>در اين اثر اسامى 865 شخصيت ذكر شده است.


== گزارش محتوا ==
== گزارش محتوا ==
۶۱٬۱۸۹

ویرایش