پرش به محتوا

منهاج الدكان و دستور الأعيان في أعمال و تراكيب الأدوية النافعة للأبدان: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'تاليف' به 'تألیف'
جز (A-esmaili@noornet.net صفحهٔ منهاج الدکان و دستور الأعیان في أعمال و تراكیب الأدویة النافعة للأبدان را به [[منهاج الدكان و دستور الأعيان في أعمال و...)
جز (جایگزینی متن - 'تاليف' به 'تألیف')
خط ۴۱: خط ۴۱:




«منهج الدكان و دستور الاعيان» تنها اثر بر جاى مانده از داود بن ابى‌نصر حفاظ معروف به كوهين عطار هارونى از علماى قرن هفتم هجرى است كه به سال 658ق (1360م) به رشته تحرير درآمده است. وى در مقدمه كتاب به انگيزه تأليف اين اثر پرداخته و مى‌گويد الدستور المارستانى تاليف شيخ سديد بن بيان هم -با وجود قدرت و توان علمى مؤلف آن- چندان سودمند نيست از اين‌رو قصد نموده است دست به تأليف اثرى جامع و در عين حال مختصر در موضوع داروسازى بزند.
«منهج الدكان و دستور الاعيان» تنها اثر بر جاى مانده از داود بن ابى‌نصر حفاظ معروف به كوهين عطار هارونى از علماى قرن هفتم هجرى است كه به سال 658ق (1360م) به رشته تحرير درآمده است. وى در مقدمه كتاب به انگيزه تأليف اين اثر پرداخته و مى‌گويد الدستور المارستانى تألیف شيخ سديد بن بيان هم -با وجود قدرت و توان علمى مؤلف آن- چندان سودمند نيست از اين‌رو قصد نموده است دست به تأليف اثرى جامع و در عين حال مختصر در موضوع داروسازى بزند.


==ساختار:==
==ساختار:==
خط ۷۵: خط ۷۵:


[[رده:کتاب‌شناسی]]
[[رده:کتاب‌شناسی]]
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش