پرش به محتوا

مناوی، محمد عبدالرئوف: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - ' عبد ' به ' عبد'
جز (جایگزینی متن - 'تفتازانى' به 'تفتازانى ')
جز (جایگزینی متن - ' عبد ' به ' عبد')
خط ۴۰: خط ۴۰:




«زين الدين عبد الرئوف بن تاج العارفين بن على زين العابدين بن يحيى بن محمّد حدادى مناوى» در سال 952ق در خانواده‌اى كه همه اهل آن، عالم و دانش دوست بودند، در قاهره ديده به جهان گشود. هر چند وى اصالتاً از روستاى حداده تونس است، ولى از آنجا كه اجداد وى در قرن هفتم به مصر هجرت نموده و در محله منيه سكنى گزيده بودند، وى مناوى خوانده مى‌شود.
«زين الدين عبدالرئوف بن تاج العارفين بن على زين العابدين بن يحيى بن محمّد حدادى مناوى» در سال 952ق در خانواده‌اى كه همه اهل آن، عالم و دانش دوست بودند، در قاهره ديده به جهان گشود. هر چند وى اصالتاً از روستاى حداده تونس است، ولى از آنجا كه اجداد وى در قرن هفتم به مصر هجرت نموده و در محله منيه سكنى گزيده بودند، وى مناوى خوانده مى‌شود.


وى از خردسالى به دانش‌آموزى مشغول شد، به گونه‌اى كه در علوم دينى پيشرفت چشم‌گيرى داشت. همچنين به شاگردى عبد الوهاب [[شعرانی، ابوالحسن|شعرانى]] پرداخت و نزد او با تصوف آشنا گرديد. پس از آن مدتى گوشه‌گيرى از مردم را پيشه خود ساخت و در اين مدت دست به تأليف و نگارش آثار متعددى در علوم مختلف زد. پس از مدتى به اين گوشه‌گيرى خاتمه داد و به تدريس در مدرسه صلاحيه قاهره پرداخت كه در اين مدت عالمان بسيارى از محضر او بهره‌مند شدند.
وى از خردسالى به دانش‌آموزى مشغول شد، به گونه‌اى كه در علوم دينى پيشرفت چشم‌گيرى داشت. همچنين به شاگردى عبدالوهاب [[شعرانی، ابوالحسن|شعرانى]] پرداخت و نزد او با تصوف آشنا گرديد. پس از آن مدتى گوشه‌گيرى از مردم را پيشه خود ساخت و در اين مدت دست به تأليف و نگارش آثار متعددى در علوم مختلف زد. پس از مدتى به اين گوشه‌گيرى خاتمه داد و به تدريس در مدرسه صلاحيه قاهره پرداخت كه در اين مدت عالمان بسيارى از محضر او بهره‌مند شدند.


== تأليفات ==
== تأليفات ==
۶۱٬۱۸۹

ویرایش