۱۶۱٬۰۹۹
ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش |
Hbaghizadeh (بحث | مشارکتها) جز (جایگزینی متن - 'علیهم السلام' به 'علیهمالسلام') |
||
| خط ۱۶۹: | خط ۱۶۹: | ||
==== توبه آدم ==== | ==== توبه آدم ==== | ||
آدم پس از بیرون رانده شدن از بهشت، دعایی آموخت: «پروردگارا، ما بر خود ستم کردیم و اگر ما را نیامرزی و نبخشایی، بیگمان از زیانکاران خواهیم بود» (سوره اعراف/۲۳). در روایات شیعی، آدم با توسل به نامهای محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین ( | آدم پس از بیرون رانده شدن از بهشت، دعایی آموخت: «پروردگارا، ما بر خود ستم کردیم و اگر ما را نیامرزی و نبخشایی، بیگمان از زیانکاران خواهیم بود» (سوره اعراف/۲۳). در روایات شیعی، آدم با توسل به نامهای محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین (علیهمالسلام) توبهاش پذیرفته شد. طباطبایی توبه را نوعی بازگشت بنده به خدا با استغفار، و پذیرش توبه را بازگشت خدا به بنده با رحمت میداند. | ||
==== آشکار شدن شرمگاه ==== | ==== آشکار شدن شرمگاه ==== | ||