پرش به محتوا

ماه بی‌نشان: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - ' می ک' به ' می‌ک'
جز (جایگزینی متن - 'ت های ' به 'ت‌های ')
جز (جایگزینی متن - ' می ک' به ' می‌ک')
خط ۴۱: خط ۴۱:
در بخش جلوه‌هایی زیبا از سیره فاطمی، اوج بندگی حضرت زهرا(س) می‌خوانیم:  
در بخش جلوه‌هایی زیبا از سیره فاطمی، اوج بندگی حضرت زهرا(س) می‌خوانیم:  


صحیفۀ تاریخ شاهد سیرۀ عبادی بسیاری از اولیای الهی بوده است؛ اما آنچه دراین بین جلوه گری می کند، عبادت‌های بانویی بزرگوار در اوج جوانی است که مایۀ فخر و مباهات عابدان شده است؛ چنان که در وصف عبادتشان آمده است:
صحیفۀ تاریخ شاهد سیرۀ عبادی بسیاری از اولیای الهی بوده است؛ اما آنچه دراین بین جلوه گری می‌کند، عبادت‌های بانویی بزرگوار در اوج جوانی است که مایۀ فخر و مباهات عابدان شده است؛ چنان که در وصف عبادتشان آمده است:
«در تمام دنیا عابدتر از فاطمه علیها السلام یافت نمی شد. او به حدی برای عبادت برپا می ایستاد که پاهایش ورم می کرد.»در عظمت عبادت حضرت زهرا علیها السلام همین بس که خداوند در آخرین آیات سورۀ آل عمران به وصف عبادات ایشان و یگانه کفوشان، [[امام علی علیه‌السلام]] پرداخته است: ٱلَّذِينَ يَذۡكُرُونَ ٱللَّهَ قِيَٰمࣰا وَقُعُودࣰا وَعَلَىٰ جُنُوبِهِمۡ وَ يَتَفَكَّرُونَ فِي خَلۡقِ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَ ٱلۡأَرۡضِ رَبَّنَا مَا خَلَقۡتَ هَٰذَا بَٰطِلࣰا سُبۡحَٰنَكَ فَقِنَا عَذَابَ ٱلنَّارِ (آل عمران، ۱۹۱)
«در تمام دنیا عابدتر از فاطمه علیها السلام یافت نمی شد. او به حدی برای عبادت برپا می ایستاد که پاهایش ورم می‌کرد.»در عظمت عبادت حضرت زهرا علیها السلام همین بس که خداوند در آخرین آیات سورۀ آل عمران به وصف عبادات ایشان و یگانه کفوشان، [[امام علی علیه‌السلام]] پرداخته است: ٱلَّذِينَ يَذۡكُرُونَ ٱللَّهَ قِيَٰمࣰا وَقُعُودࣰا وَعَلَىٰ جُنُوبِهِمۡ وَ يَتَفَكَّرُونَ فِي خَلۡقِ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَ ٱلۡأَرۡضِ رَبَّنَا مَا خَلَقۡتَ هَٰذَا بَٰطِلࣰا سُبۡحَٰنَكَ فَقِنَا عَذَابَ ٱلنَّارِ (آل عمران، ۱۹۱)


[همان]کسانی که خدا را ایستاده و نشسته و درحالی که به پهلو خوابیده اند، یاد می کنند و در اسرار آفرینش آسمان ها و زمین می اندیشند [و می گویند:] «پروردگارا، این ها را بیهوده نیافریده ای. تو منزهی. ما را از عذاب آتش [دوزخ] در امان دار.»
[همان]کسانی که خدا را ایستاده و نشسته و درحالی که به پهلو خوابیده اند، یاد می‌کنند و در اسرار آفرینش آسمان ها و زمین می اندیشند [و می گویند:] «پروردگارا، این ها را بیهوده نیافریده ای. تو منزهی. ما را از عذاب آتش [دوزخ] در امان دار.»


دامنۀ عبادات حضرت فاطمه(ع) تا بِدان حد گسترده است که در لحظه لحظۀ زندگی شان، نقش آن به چشم می آید.<ref> ر.ک: متن کتاب، ص16-17</ref>  
دامنۀ عبادات حضرت فاطمه(ع) تا بِدان حد گسترده است که در لحظه لحظۀ زندگی شان، نقش آن به چشم می آید.<ref> ر.ک: متن کتاب، ص16-17</ref>