جاودانه تاریخ: تفاوت میان نسخه‌ها

۱۶۴ بایت اضافه‌شده ،  سه‌شنبهٔ ‏۰۰:۰۱
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۵: خط ۲۵:
| پیش از =  
| پیش از =  
}}
}}
'''جاودانه تاریخ'''، اثر [[حضرت آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای]] (مد‌ظله‌العالی) به شخصیت امیرالمومنین علی(ع) می‌پردازد.
'''جاودانه تاریخ'''، اثر [[خامنه‌ای، سید علی|حضرت آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)]] به شخصیت [[امام علی علیه‌السلام|امیرالمومنین علی(ع)]] می‌پردازد.


این اثر در بیست و شش فصل با توجه به تبیین ابعاد متعدد شخصیت امیرالمومنین علی (ع) در بیانات رهبر انقلاب تنظیم شده است.
این اثر در بیست و شش فصل با توجه به تبیین ابعاد متعدد شخصیت [[امام علی علیه‌السلام|امیرالمومنین علی(ع)]] در بیانات رهبر انقلاب تنظیم شده است.


فصل اول و دوم کتاب به نامتناهی بودن شخصیت امیرالمومنین علی (ع) می‌پردازد و در فصل سوم و چهارم و پنجم شرح احادیثی که از زبان پیامبراکرم، امام مجتبی و امام صادق (علیهم‌صلوات‌الله) در توصیف امام وارد شده، مورد استفاده قرار گرفته است. در فصول ششم و هفتم با جامعیت و توازن شخصیت امام آشنا می‌شوید. در هرکدام از فصول هشتم تا بیست وسوم به شرح یکی از ویژگی‌های بارز ایشان اختصاص دارد. ویژگی‌هایی همچون: ایمان، اخلاص و تقوا، صبر و بصیرت، عبادت، فارغ بودن از خودخواهی، ایثار و انفاق، زهد، تسلیم بودن در برابر پیامبر(ص)، انتخاب سخت‌ترین‌ها، جهاد و تلاشگری، عدالت، شجاعت، اصولگرایی در جنگ‌های داخلی، مراقبت از بیت‌المال، یتیم‌نوازی و صلابت و توجه به فقیران.
فصل اول و دوم کتاب به نامتناهی بودن شخصیت [[امام علی علیه‌السلام|امیرالمومنین علی(ع)]] می‌پردازد و در فصل سوم و چهارم و پنجم شرح احادیثی که از زبان پیامبراکرم، امام مجتبی و امام صادق (علیهم‌صلوات‌الله) در توصیف امام وارد شده، مورد استفاده قرار گرفته است. در فصول ششم و هفتم با جامعیت و توازن شخصیت امام آشنا می‌شوید. در هرکدام از فصول هشتم تا بیست وسوم به شرح یکی از ویژگی‌های بارز ایشان اختصاص دارد. ویژگی‌هایی همچون: ایمان، اخلاص و تقوا، صبر و بصیرت، عبادت، فارغ بودن از خودخواهی، ایثار و انفاق، زهد، تسلیم بودن در برابر پیامبر(ص)، انتخاب سخت‌ترین‌ها، جهاد و تلاشگری، عدالت، شجاعت، اصولگرایی در جنگ‌های داخلی، مراقبت از بیت‌المال، یتیم‌نوازی و صلابت و توجه به فقیران.


عنوان فصل بیست و چهارم کتاب، «امیرالمومنین (ع) قدتمندی مظلوم» است و در آن به مظلومیت‌های ایشان با وجود قدرتمندی و جنگ‌آوری حضرت، اشاره می‌شود.
عنوان فصل بیست و چهارم کتاب، «امیرالمومنین (ع) قدتمندی مظلوم» است و در آن به مظلومیت‌های ایشان با وجود قدرتمندی و جنگ‌آوری حضرت، اشاره می‌شود.