پرش به محتوا

ابن ابی‌ربیعه، عمر بن عبدالله: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
جز (Hbaghizadeh صفحهٔ ابن ابی ربیعه، عمر بن عبدالله را بدون برجای‌گذاشتن تغییرمسیر به ابن ابی‌ربیعه، عمر بن عبدالله منتقل کرد)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۴۸: خط ۴۸:


==جایگاه ادبی==
==جایگاه ادبی==
او شاعری غزل‌سرا، بنام، روان‌گوی و بلیغ توصیف شده و از طبقه جریر و فرزدق بود. گویند که در میان قریش، شاعری برتر از وی نبود. وی عبدالملک بن مروان را مدح کرد و از این راه ثروتی هنگفت به دست آورد. همچنین به کوفه سفری داشته و عبدالله بن هلال از وی پذیرایی کرده است. عمر از سعید بن مسیب روایت کرده است؛ چنان‌که مصعب بن شیبه و عطاف بن خالد از وی روایت نقل کرده‌اند. حکایت‌های بسیار از عمر در مورد تشبیب زنان نقل شده است<ref>ر.ک: واسعی، سید علیرضا، ج1، ص571</ref>.
او شاعری غزل‌سرا، بنام، روان‌گوی و بلیغ توصیف شده و از طبقه جریر و فرزدق بود. گویند که در میان قریش، شاعری برتر از وی نبود. وی عبدالملک بن مروان را مدح کرد و از این راه ثروتی هنگفت به دست آورد. همچنین به کوفه سفری داشته و [[عبدالله بن هلال]] از وی پذیرایی کرده است. عمر از سعید بن مسیب روایت کرده است؛ چنان‌که مصعب بن شیبه و عطاف بن خالد از وی روایت نقل کرده‌اند. حکایت‌های بسیار از عمر در مورد تشبیب زنان نقل شده است<ref>ر.ک: واسعی، سید علیرضا، ج1، ص571</ref>.


==درگذشت==
==درگذشت==