پرش به محتوا

نهضت امام خمینی (دفتر سوم): تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'آزادیخواهی' به 'آزادی‌خواهی'
جز (جایگزینی متن - '،ف' به '، ف')
جز (جایگزینی متن - 'آزادیخواهی' به 'آزادی‌خواهی')
خط ۵۷: خط ۵۷:
'''خیزش‎‌های قهرآمیز'''  
'''خیزش‎‌های قهرآمیز'''  


پس از قیام 15 خرداد 42 گروه‎‌های مسلمانی چون هیأت مؤتلفه اسلامی و سپس حزب ملل اسلامی شروع به خیزش‎‌های قهرآمیز کردند.از شگردهای استعمار انگلیس و نیز شوروی در سده پیشین این بود مهره‎‌های خود را با ماسک  آزادیخواهی به رخنه در جنبش‎‌های اسلامی وا می‌داشتند و به دست آنها گروه‌هایی را  می‌ساختند و شماری از  
پس از قیام 15 خرداد 42 گروه‎‌های مسلمانی چون هیأت مؤتلفه اسلامی و سپس حزب ملل اسلامی شروع به خیزش‎‌های قهرآمیز کردند.از شگردهای استعمار انگلیس و نیز شوروی در سده پیشین این بود مهره‎‌های خود را با ماسک  آزادی‌خواهی به رخنه در جنبش‎‌های اسلامی وا می‌داشتند و به دست آنها گروه‌هایی را  می‌ساختند و شماری از  
مردم تشنه مبارزه را به دنبال آنان راه  می‌انداختند و به نام دموکراسی، آزادیخواهی، سوسیالیسم یا ناسیونالیسم به بیراهه می‌کشاندند. بدین‌گونه جنبش‎‌های اسلامی را با شکست رو به رو می‌ساختند و بزرگترین  آسیبها را بر کشورهای اسلامی و ملت‎‌های اسلامی وارد  می‌کردند. در پی اوج اندیشه مبارزه قهرآمیز اسلامی توسط گروه‌هایی چون مؤتلفه، شماری از مارکسیست ها و  لیبرالیستها به مبارزه قهرآمیز روی آوردند که از مهمترین آنها گروه سیاهکل، چریک‎‌های فدایی خلق و سازمان مجاهدین خلق بود که مهمترین آنها سازمان مجاهدین خلق بود. یکی از شگردهای روشنفکران و  ماسونها در سده پیش این بود که با  چهرهای به ظاهر اسلامی به صحنه آمده و در برابر نهضت‎‌های اسلامی به کارشکنی بپردازند و منافقانه شعارهای انقلابی سر دهند و به نام دین،به رهبران روحانی از پشت خنجر بزنند. از این رو به تشکیل سازمانی نظامی به نام مجاهد دست زدند. نام سازمانی گروه در دورانی سازمان  آزادیبخش ایران خوانده می‌شد و سپس سازمان مجاهدین خلق نام گرفت و سرانجام ملت ایران با پی بردن به ماهیت این گروه نام سازمان منافقین را برای آنان برگزید.
مردم تشنه مبارزه را به دنبال آنان راه  می‌انداختند و به نام دموکراسی، آزادی‌خواهی، سوسیالیسم یا ناسیونالیسم به بیراهه می‌کشاندند. بدین‌گونه جنبش‎‌های اسلامی را با شکست رو به رو می‌ساختند و بزرگترین  آسیبها را بر کشورهای اسلامی و ملت‎‌های اسلامی وارد  می‌کردند. در پی اوج اندیشه مبارزه قهرآمیز اسلامی توسط گروه‌هایی چون مؤتلفه، شماری از مارکسیست ها و  لیبرالیستها به مبارزه قهرآمیز روی آوردند که از مهمترین آنها گروه سیاهکل، چریک‎‌های فدایی خلق و سازمان مجاهدین خلق بود که مهمترین آنها سازمان مجاهدین خلق بود. یکی از شگردهای روشنفکران و  ماسونها در سده پیش این بود که با  چهرهای به ظاهر اسلامی به صحنه آمده و در برابر نهضت‎‌های اسلامی به کارشکنی بپردازند و منافقانه شعارهای انقلابی سر دهند و به نام دین،به رهبران روحانی از پشت خنجر بزنند. از این رو به تشکیل سازمانی نظامی به نام مجاهد دست زدند. نام سازمانی گروه در دورانی سازمان  آزادیبخش ایران خوانده می‌شد و سپس سازمان مجاهدین خلق نام گرفت و سرانجام ملت ایران با پی بردن به ماهیت این گروه نام سازمان منافقین را برای آنان برگزید.


از ویژگی‎‌های این گروه گرایش به مارکسیسم، غربزدگی، دوری گزینی از اسلام شناسان راستین، اندیشه التقاطی (در هم آمیختن  جهانبینی اسلامی با ایدئولوژی مارکسیستی)، فساد اخلاقی و… بود.
از ویژگی‎‌های این گروه گرایش به مارکسیسم، غربزدگی، دوری گزینی از اسلام شناسان راستین، اندیشه التقاطی (در هم آمیختن  جهانبینی اسلامی با ایدئولوژی مارکسیستی)، فساد اخلاقی و… بود.