پرش به محتوا

اخبار عارف قزوینی در مطبوعات (از دوره قاجار تا عصر حاضر): تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'درباره ی ' به 'درباره‌ی '
جز (جایگزینی متن - 'می دهد' به 'می‌دهد')
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
جز (جایگزینی متن - 'درباره ی ' به 'درباره‌ی ')
خط ۲۵: خط ۲۵:
| پیش از =
| پیش از =
}}
}}
'''اخبار عارف قزوینی در مطبوعات (از دوره قاجار تا عصر حاضر)''' تألیف [[نورمحمدی، مهدی|مهدی نورمحمدی]]؛ کتاب حاضر که باید آن را در حکم دانشنامه‌ای ارزشمند درباره ی زندگی و آثارعارف قزوینی، چهره ی سرشناس ادبیات و موسیقی عصر مشروطیت دانست؛ حاصل بررسی و جستجوی ده ها هزار صفحه روزنامه و مجلات گوناگون از دوره‌ی قاجار تا عصر حاضر است که آگاهی‌ها و اطلاعات کم نظیری در این باره به علاقمندان ارائه می‌دهد.
'''اخبار عارف قزوینی در مطبوعات (از دوره قاجار تا عصر حاضر)''' تألیف [[نورمحمدی، مهدی|مهدی نورمحمدی]]؛ کتاب حاضر که باید آن را در حکم دانشنامه‌ای ارزشمند درباره‌ی زندگی و آثارعارف قزوینی، چهره ی سرشناس ادبیات و موسیقی عصر مشروطیت دانست؛ حاصل بررسی و جستجوی ده ها هزار صفحه روزنامه و مجلات گوناگون از دوره‌ی قاجار تا عصر حاضر است که آگاهی‌ها و اطلاعات کم نظیری در این باره به علاقمندان ارائه می‌دهد.


==معرفی کتاب==
==معرفی کتاب==
روزنامه‌ها و مجلات قدیمی اطلاعات ارزشمندی درباره ی وقایع و رویدادهای تاریخی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در دوره‌های گذشته در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهند. از همین روست که مطبوعات نیز مانند کتب و اسناد، از جمله منابع مهم و معتبر در تحقیق محسوب شده و از نظر دستیابی به نکات تازه یاب، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند. البته با توجه به محدود بودن اسناد درباره ی چهره‌های ادبیات معاصر، بررسی روزنامه‌ها و مجلات قدیمی در روشن ساختن زوایای پنهان زندگی و آثار آنان، اهمیت فراوانی یافته است. مجموعه‌ی «اخبار مشاهیر ادب معاصر در مطبوعات» جستجویی است گسترده در روزنامه‌ها و مجلات دوره‌ی قاجار تا عصر حاضر که در آن، اخبار و مطالب مربوط به بزرگان ادبیات معاصر ایران گردآوری می‌شود. از آن جا که اخبار فراهم آمده، اطلاعات و آگاهی‌های ارزشمند و نکات جدید و منتشر نشده ای را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد و افق نوینی را در منظر ایشان می گشاید، این مجموعه به عنوان منبع تحقیقی مستند و معتبر، موجب شناخت بیشتر محققین و پژوهشگران درباره ی زندگی و آثار شخصیت‌های مشهور ادبیات معاصر شده و گامی مهم جهت پژوهش‌های بعدی درباره‌ی آنان محسوب می‌شود. به این ترتیب اهمیت این مجموعه، هنگامی نمود بیشتری می یابد که بدانیم بسیاری از منابع استفاده شده نایاب، کمیاب و یا دیریاب هستند و دسترسی به آن‌ها برای همگان ممکن نیست.
روزنامه‌ها و مجلات قدیمی اطلاعات ارزشمندی درباره‌ی وقایع و رویدادهای تاریخی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در دوره‌های گذشته در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهند. از همین روست که مطبوعات نیز مانند کتب و اسناد، از جمله منابع مهم و معتبر در تحقیق محسوب شده و از نظر دستیابی به نکات تازه یاب، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌اند. البته با توجه به محدود بودن اسناد درباره‌ی چهره‌های ادبیات معاصر، بررسی روزنامه‌ها و مجلات قدیمی در روشن ساختن زوایای پنهان زندگی و آثار آنان، اهمیت فراوانی یافته است. مجموعه‌ی «اخبار مشاهیر ادب معاصر در مطبوعات» جستجویی است گسترده در روزنامه‌ها و مجلات دوره‌ی قاجار تا عصر حاضر که در آن، اخبار و مطالب مربوط به بزرگان ادبیات معاصر ایران گردآوری می‌شود. از آن جا که اخبار فراهم آمده، اطلاعات و آگاهی‌های ارزشمند و نکات جدید و منتشر نشده ای را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد و افق نوینی را در منظر ایشان می گشاید، این مجموعه به عنوان منبع تحقیقی مستند و معتبر، موجب شناخت بیشتر محققین و پژوهشگران درباره‌ی زندگی و آثار شخصیت‌های مشهور ادبیات معاصر شده و گامی مهم جهت پژوهش‌های بعدی درباره‌ی آنان محسوب می‌شود. به این ترتیب اهمیت این مجموعه، هنگامی نمود بیشتری می یابد که بدانیم بسیاری از منابع استفاده شده نایاب، کمیاب و یا دیریاب هستند و دسترسی به آن‌ها برای همگان ممکن نیست.


کتاب حاضر که بی هیچ اغراق، حاصل بررسی و تورق  ده ها هزار صفحه روزنامه و مجلات قدیمی است، آگاه‌ها و اطلاعات کم نظیری را از زندگی و  آثارعارف قزوینی، چهره ی سرشناس ادبیات و موسیقی عصر مشروطیت و اوایل دوره ی پهلوی، در اختیار علاقمندان  قرار می‌دهد و زوایای پنهانی از زندگی او را که تاکنون ازدسترس و دید پژوهشگران پنهان مانده و یا کمتر به آن توجه شده، آشکار می‌سازد. به همین دلیل، کتاب حاضر را باید در حکم دانشنامه‌ای ارزشمند درباره ی عارف دانست.<ref> [https://historylib.com/books/2695 ر.ک: کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران] </ref>
کتاب حاضر که بی هیچ اغراق، حاصل بررسی و تورق  ده ها هزار صفحه روزنامه و مجلات قدیمی است، آگاه‌ها و اطلاعات کم نظیری را از زندگی و  آثارعارف قزوینی، چهره ی سرشناس ادبیات و موسیقی عصر مشروطیت و اوایل دوره ی پهلوی، در اختیار علاقمندان  قرار می‌دهد و زوایای پنهانی از زندگی او را که تاکنون ازدسترس و دید پژوهشگران پنهان مانده و یا کمتر به آن توجه شده، آشکار می‌سازد. به همین دلیل، کتاب حاضر را باید در حکم دانشنامه‌ای ارزشمند درباره‌ی عارف دانست.<ref> [https://historylib.com/books/2695 ر.ک: کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران] </ref>


==پانويس ==
==پانويس ==