پرش به محتوا

امام خمینی(قدس‌سره) برای نسل سوم: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'می گردد' به 'می‌گردد'
جز (جایگزینی متن - 'ه های' به 'ه‌های')
جز (جایگزینی متن - 'می گردد' به 'می‌گردد')
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۳۰: خط ۳۰:
خاصی از طریق برداشتهای مختلفی که در دوره‌های مختلف زندگی امام (از تولد تا وفات) وجود دارد به خواننده می‌نمایاند و ذوق و اشتیاق مخاطب جوان خود را برمی‌انگیزد.
خاصی از طریق برداشتهای مختلفی که در دوره‌های مختلف زندگی امام (از تولد تا وفات) وجود دارد به خواننده می‌نمایاند و ذوق و اشتیاق مخاطب جوان خود را برمی‌انگیزد.


[[موسوی خمینی، سید روح‌الله|امام خمینی]] در اول مهر 1281 در خمین به دنیا آمد. در کودکی پدر خویش حاج آقا مصطفی را از دست داد و پدرش به شهادت رسید. از همین رو امام با مادرش (هاجر خانم)،  عمه‌اش (صاحبه خانم) و خاور خانم (مادر رضاعی) زندگی می کرد که تربیت ایشان را عهده دار بودند. مادرش مجتهدزاده ای بود که مدرسه ندید اما با معارف دین در نزد پدر و همسرش آشنا شد. نسبت صاحبه خانم به حاج آقا مصطفی شباهتی به نسبت حضرت زینب و امام حسین دارد، چرا که با آنکه همسر داشت از او خواست برادر را تنها نگذارد و آن گاه که برادر شهید شد نگذاشت مرگش در سکوت بماند تا دشمن از آن سود برد. شاید خاور خانم عالی ترین مثال عینی برای امام شد که یک درس نخوانده نیز می‌تواند طیف عقل و عمل و عشق را به هم نزدیک و معلم عالی اخلاق علمی گردد. در سن 27 سالگی زن دیگری در زندگی امام به عنوان همسرش نقش پذیرفت که حس او را در قبال زن  کاملتر کرد و به یقین رساند که فرهنگ عامه زمانه در مورد زن با فرهنگ اصیل دینی تفاوت های بنیادین دارد. درک امام از مفهوم زن درکی دینی بود که با فطرت سازگاری دارد و چون فطری است راه خود را خود هموار  می‌کند و چنین بود که دعوت او را در یک تحول بزرگ جدی و بنیادین در فرهنگ حتی سنتی ترین اقشار زنان چنین سریع لبیک گفتند.
[[موسوی خمینی، سید روح‌الله|امام خمینی]] در اول مهر 1281 در خمین به دنیا آمد. در کودکی پدر خویش حاج آقا مصطفی را از دست داد و پدرش به شهادت رسید. از همین رو امام با مادرش (هاجر خانم)،  عمه‌اش (صاحبه خانم) و خاور خانم (مادر رضاعی) زندگی می کرد که تربیت ایشان را عهده دار بودند. مادرش مجتهدزاده ای بود که مدرسه ندید اما با معارف دین در نزد پدر و همسرش آشنا شد. نسبت صاحبه خانم به حاج آقا مصطفی شباهتی به نسبت حضرت زینب و امام حسین دارد، چرا که با آنکه همسر داشت از او خواست برادر را تنها نگذارد و آن گاه که برادر شهید شد نگذاشت مرگش در سکوت بماند تا دشمن از آن سود برد. شاید خاور خانم عالی ترین مثال عینی برای امام شد که یک درس نخوانده نیز می‌تواند طیف عقل و عمل و عشق را به هم نزدیک و معلم عالی اخلاق علمی‌گردد. در سن 27 سالگی زن دیگری در زندگی امام به عنوان همسرش نقش پذیرفت که حس او را در قبال زن  کاملتر کرد و به یقین رساند که فرهنگ عامه زمانه در مورد زن با فرهنگ اصیل دینی تفاوت های بنیادین دارد. درک امام از مفهوم زن درکی دینی بود که با فطرت سازگاری دارد و چون فطری است راه خود را خود هموار  می‌کند و چنین بود که دعوت او را در یک تحول بزرگ جدی و بنیادین در فرهنگ حتی سنتی ترین اقشار زنان چنین سریع لبیک گفتند.


یکی از موضوعاتی که از کثرت ظهور و حضور به چشم و ذهن می آید آن است که در هیچ انقلابی به اندازه انقلاب اسلامی ایران زنان نقش حیاتی به عهده  نگرفتهاند.
یکی از موضوعاتی که از کثرت ظهور و حضور به چشم و ذهن می آید آن است که در هیچ انقلابی به اندازه انقلاب اسلامی ایران زنان نقش حیاتی به عهده  نگرفتهاند.