پرش به محتوا

سیره آفتاب: توصیه‌های اخلاقی- عرفانی حضرت امام خمینی به ضمیمه گلچینی از سیره عملی آن حضرت در عرصه‌های مختلف: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'ه های' به 'ه‌های'
بدون خلاصۀ ویرایش
جز (جایگزینی متن - 'ه های' به 'ه‌های')
خط ۴۶: خط ۴۶:
'''دعاها و مناجات های معصومین، راه‌گشای عبودیت'''
'''دعاها و مناجات های معصومین، راه‌گشای عبودیت'''


«پسرم! دعاها و مناجات هایی که از ائمه معصومین به ما رسیده است بزرگترین راهنمای آشنایی با او- جلّ و علا- است. و والاترین راهگشای عبودیتّ و رابطه بین حق و خلق است و مشتمل بر معارف الهی و وسیله انس با او است و  ره‌آورد خاندان وحی است و نمونه ای از حال اصحاب قلوب و ارباب سلوک است و وسوسه های بی خبران تو را از تمسک به آنها، و اگر توانی از انس با آنها، غافل نکند. ما اگر تمام عمر به شکرانه آنکه این وارستگان و واصلان به حق، ائمه ما و راهنمایان مایند به نیایش برخیزیم از عهده بر نخواهیم آمد».
«پسرم! دعاها و مناجات هایی که از ائمه معصومین به ما رسیده است بزرگترین راهنمای آشنایی با او- جلّ و علا- است. و والاترین راهگشای عبودیتّ و رابطه بین حق و خلق است و مشتمل بر معارف الهی و وسیله انس با او است و  ره‌آورد خاندان وحی است و نمونه ای از حال اصحاب قلوب و ارباب سلوک است و وسوسه‌های بی خبران تو را از تمسک به آنها، و اگر توانی از انس با آنها، غافل نکند. ما اگر تمام عمر به شکرانه آنکه این وارستگان و واصلان به حق، ائمه ما و راهنمایان مایند به نیایش برخیزیم از عهده بر نخواهیم آمد».