پرش به محتوا

بقاع متبرکه استان تهران: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
(صفحه‌ای تازه حاوی «{{جعبه اطلاعات کتاب | تصویر =NUR40837J1.jpg | عنوان =بقاع متبرکه استان تهران | عنوان‌های دیگر = |پدیدآورندگان | پدیدآوران = سرو قدي، محمد جعفر (تهیه و تنظیم) |زبان | زبان =فارسي | کد کنگره =‏ /ت9س4 / 264/7 BP | موضوع = زيارتگاههاي اسلامي - ايران - تهران تهران -...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۷: خط ۲۷:
}}
}}


'''بقاع متبرکه استان تهران'''  
'''بقاع متبرکه استان تهران''' اثر محمدجعفر سرو قدی، گزارشى مستند و مصوّر از امامزادگان و بقاع متبركۀ استان تهران است كه به عنوان اولين مجموعۀ طرح معرفى بقاع و اماكن متبركۀ كشور، به چاپ رسيده است.


ين اثر، گزارشى مستند و مصوّر از امامزادگان و بقاع متبركۀ استان تهران است كه به عنوان اولين مجموعۀ طرح معرفى بقاع و اماكن متبركۀ كشور، به چاپ رسيده است. اين كتاب كه به شكل تمام رنگى بر روى كاغذ گلاسه به چاپ رسيده، به معرفى ده‌ها بقعۀ متبركه در استان تهران پرداخته است و تصاويرى زيبا از آن اماكن، زينت بخش كتاب شده است.
اين كتاب كه به شكل تمام رنگى بر روى كاغذ گلاسه به چاپ رسيده، به معرفى ده‌ها بقعۀ متبركه در استان تهران پرداخته است و تصاويرى زيبا از آن اماكن، زينت بخش كتاب شده است.


بيان تاريخچه‌اى از ساختمان آن اماكن مقدس، از ديگر ويژگى‌هاى كتاب است كه بر ارزش آن مى‌افزايد. مؤلف در مقدمه كتاب مى‌نويسد:
بيان تاريخچه‌اى از ساختمان آن اماكن مقدس، از ديگر ويژگى‌هاى كتاب است كه بر ارزش آن مى‌افزايد. مؤلف در مقدمه كتاب مى‌نويسد:


بقاع متبركه كه همواره در طول زمان، مظهر حيات دينى، فرهنگى و پاسدار وحدت و انسجام اقوام مختلف بوده و هستند و هويت تاريخى را قوام مى‌بخشند. از سوى ديگر ايمان، اشتياق و ارادت قلبى هنرمندان مسلمان در به وجود آوردن سبك‌هاى معمارى و كاربرد هنرهاى تزئينى در اماكن مزبور، غناى تاريخى و هنرى اين گنجينۀ ارزشمند، ميراث فرهنگى گذشتگان را  براى نسل حاضر به ارمغان گذاشته است. كتاب حاضر جهت معرفى اجمالى بقاع و اماكن متبركۀ استان تهران و آشنايى و دسترسى آسان‌تر زائران علاقمند و مشتاق زيارت امامزادگان بزرگوار، تهيه و تقديم مى‌گردد. t (ص 13)
بقاع متبركه كه همواره در طول زمان، مظهر حيات دينى، فرهنگى و پاسدار وحدت و انسجام اقوام مختلف بوده و هستند و هويت تاريخى را قوام مى‌بخشند. از سوى ديگر ايمان، اشتياق و ارادت قلبى هنرمندان مسلمان در به وجود آوردن سبك‌هاى معمارى و كاربرد هنرهاى تزئينى در اماكن مزبور، غناى تاريخى و هنرى اين گنجينۀ ارزشمند، ميراث فرهنگى گذشتگان را  براى نسل حاضر به ارمغان گذاشته است. كتاب حاضر جهت معرفى اجمالى بقاع و اماكن متبركۀ استان تهران و آشنايى و دسترسى آسان‌تر زائران علاقمند و مشتاق زيارت امامزادگان بزرگوار، تهيه و تقديم مى‌گردد.  


فهرست
فهرست مندرجات کتاب عبارت است از:


بقاع متبركۀ اسلام شهر: امامزاده ابراهيم، امامزاده سيد رضا، امامزاده عباس، امامزاده عقيل.
بقاع متبركۀ اسلام شهر: امامزاده ابراهيم، امامزاده سيد رضا، امامزاده عباس، امامزاده عقيل.