پرش به محتوا

ولایت فقیه: ولایت فقاهت و عدالت: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - ' ،' به '،'
جز (جایگزینی متن - ' ،' به '،')
خط ۷۱: خط ۷۱:
2.دوری امام خمینی از دنیاگرایی
2.دوری امام خمینی از دنیاگرایی


3.خلوص نهضت و یاوران امام خمینی: امام خمینی همان گونه که اصل قیام برضد طاغوت را از سالار شهیدان، حضرت حسین بن علی آموخت ،نحوه خلوص مردمی آن را نیز از امام معصوم خود فراگرفت .
3.خلوص نهضت و یاوران امام خمینی: امام خمینی همان گونه که اصل قیام برضد طاغوت را از سالار شهیدان، حضرت حسین بن علی آموخت،نحوه خلوص مردمی آن را نیز از امام معصوم خود فراگرفت .


4.امام خمینی عقل برتر زمانه
4.امام خمینی عقل برتر زمانه
خط ۷۹: خط ۷۹:
'''بخش چهارم: تداوم راه امام خمینی'''
'''بخش چهارم: تداوم راه امام خمینی'''


اگر کسی بخواهد خود را سالک کوی امام و پیرو خط آن حضرت بداند ،باید زمان و زمانه را کاملاً بشناسد، سیاست های داخل و خارج را به خوبی درک کند و در این درک، هوا و هوس او را همراهی نکند. بنابراین حتی معصوم بودن امام و رهبر نیز به  تنهایی برای حفظ نظام اسلامی کافی نیست، بلکه آنچه جامعه دینی را نگاه می دارد، حضور مردم است و آنچه مردم را در صحنه حاضر نگاه می دارد، رشد فرهنگی و فکری مردم می باشد .
اگر کسی بخواهد خود را سالک کوی امام و پیرو خط آن حضرت بداند،باید زمان و زمانه را کاملاً بشناسد، سیاست های داخل و خارج را به خوبی درک کند و در این درک، هوا و هوس او را همراهی نکند. بنابراین حتی معصوم بودن امام و رهبر نیز به  تنهایی برای حفظ نظام اسلامی کافی نیست، بلکه آنچه جامعه دینی را نگاه می دارد، حضور مردم است و آنچه مردم را در صحنه حاضر نگاه می دارد، رشد فرهنگی و فکری مردم می باشد .


'''علل سقوط حکومت از دیدگاه امیرالمؤمنین:'''
'''علل سقوط حکومت از دیدگاه امیرالمؤمنین:'''