پرش به محتوا

خلاصة الأصول(هاشم هاشمی): تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۵: خط ۲۵:
| پیش از =  
| پیش از =  
}}
}}
'''خلاصة الأصول'''، نوشته پژوهشگر معاصر؛ [[هاشمی، هاشم|سید هاشم هاشمی]]، دوره کامل علم اصول فقه را با تأکید بر آرای اصولی فقیه و مرجع تقلید شیعه؛ [[خویی، سید ابوالقاسم|آیت‌الله سید ابوالقاسم خویى]] (1317-1413ق)، آموزش می‌دهد و نویسنده علاوه بر گزیده‌نویسی، چند مسئله جدید (مانند «عوامل اعتماد بر ظنّ»، «منع از تدوین حدیث و نتایج آن»، «آثار اعتماد بر ادله ظنی غیرمعتبر» و «نقد کثرت‌گرایی دینی») را نیز بر مباحث رایج اصولی افزوده است.
'''خلاصة الأصول'''، نوشته پژوهشگر معاصر؛ [[هاشمی، هاشم|سید هاشم هاشمی]]، دوره کامل علم اصول فقه را با تأکید بر آرای اصولی فقیه و مرجع تقلید شیعه؛ [[خویی، سید ابوالقاسم|آیت‌الله سید ابوالقاسم خویى]] (1317-1413ق)، آموزش می‌دهد و نویسنده علاوه بر گزیده‌نویسی، چند مسئله جدید «مانند «عوامل اعتماد بر ظنّ»، «منع از تدوین حدیث و نتایج آن»، «آثار اعتماد بر ادله ظنی غیرمعتبر» و «نقد کثرت‌گرایی دینی») را نیز بر مباحث رایج اصولی افزوده است.


==هدف و روش==
==هدف و روش==
خط ۳۱: خط ۳۱:


==ساختار و محتوا==
==ساختار و محتوا==
مباحث این کتاب 4 جلدی، بدون تقسیم به بخش و فصل و مانند آن، با بحث <<تعریف علم اصول فقه>> آغاز شده است. نویسنده در ادامه، به <<تبویب مسائل این علم>> پرداخته و آن را به 2 گروه (مباحث الفاظ و اصول عملیه) تقسیم کرده و بقیه مطالب کتاب را بر اساس همین تقسیم ارائه داده است. کتاب، با «آثار اجتهاد و تقلید»، «مجتهد مطلق و متجزی»، «علوم موردنیاز اجتهاد» و «تخطئه و تصویب» به پایان می‌رسد.
مباحث این کتاب 4 جلدی، بدون تقسیم به بخش و فصل و مانند آن، با بحث <<تعریف علم اصول فقه>> آغاز شده است. نویسنده در ادامه، به «تبویب مسائل این علم» پرداخته و آن را به 2 گروه (مباحث الفاظ و اصول عملیه) تقسیم کرده و بقیه مطالب کتاب را بر اساس همین تقسیم ارائه داده است. کتاب، با «آثار اجتهاد و تقلید»، «مجتهد مطلق و متجزی»، «علوم موردنیاز اجتهاد» و «تخطئه و تصویب» به پایان می‌رسد.


==ویژگی‌های اثر حاضر==
==ویژگی‌های اثر حاضر==