پرش به محتوا

اصطلاحات (ابهام‌زدایی): تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - '[[ ' به '[['
بدون خلاصۀ ویرایش
جز (جایگزینی متن - '[[ ' به '[[')
خط ۷: خط ۷:




* [[ اصطلاحات الأصول و معظم أبحاثها]] تأليف آيةاللّه [[مشکینی اردبیلی، علی|شيخ على مشكينى]]، از بزرگان و فضلاى حوزه علميّه قم به زبان عربى مى‌باشد. این کتاب، برای بيان معانى اصطلاحى الفاظى كه در علم اصول مورد استفاده قرار مى‌گیرد، نوشته شده است.
* [[اصطلاحات الأصول و معظم أبحاثها]] تأليف آيةاللّه [[مشکینی اردبیلی، علی|شيخ على مشكينى]]، از بزرگان و فضلاى حوزه علميّه قم به زبان عربى مى‌باشد. این کتاب، برای بيان معانى اصطلاحى الفاظى كه در علم اصول مورد استفاده قرار مى‌گیرد، نوشته شده است.




خط ۹۹: خط ۹۹:




* [[ موسوعة مصطلحات ابن سينا (الشيخ الرئيس)]] اثر «جيرار جهامى»، فرهنگ‌نامه‌اى الفبايى و به زبان عربى است كه در آن واژه‌ها و اصطلاحات ذكرشده در آثار فيلسوف بزرگ و مشهور، ابن سينا را با دقت مشخص كرده و همگى را از الف تا ياء به‌صورت مستند شرح داده است.
* [[موسوعة مصطلحات ابن سينا (الشيخ الرئيس)]] اثر «جيرار جهامى»، فرهنگ‌نامه‌اى الفبايى و به زبان عربى است كه در آن واژه‌ها و اصطلاحات ذكرشده در آثار فيلسوف بزرگ و مشهور، ابن سينا را با دقت مشخص كرده و همگى را از الف تا ياء به‌صورت مستند شرح داده است.




خط ۱۱۳: خط ۱۱۳:




* [[ علوم حدیث و اصطلاحات آن]] ترجمه فارسی [[نادر علی، عادل|عادل نادرعلی]] از کتاب «[[علوم الحديث و مصطلحه|علوم الحديث ومصطلحه]]» دکتر [[صالح، صبحی|صبحی صالح]] است.  
* [[علوم حدیث و اصطلاحات آن]] ترجمه فارسی [[نادر علی، عادل|عادل نادرعلی]] از کتاب «[[علوم الحديث و مصطلحه|علوم الحديث ومصطلحه]]» دکتر [[صالح، صبحی|صبحی صالح]] است.  




خط ۱۴۴: خط ۱۴۴:




* [[ درسنامه درایة الحدیث]] از آثار [[سيد رضا مؤدّب]] (متولد 1341ش) است كه در آن، اصطلاحات فراوان حديث و طبقه‌بندى‌هاى گوناگون آن را به صورت علمى و مستند شرح داده است. نویسنده اين اثر را به صورت متن آموزشى براى دانشجويان دوره كارشناسى رشته علوم قرآن و حديث تنظيم كرده و از ذكر مباحث اختلافى و جنجالى پرهيز كرده است.
* [[درسنامه درایة الحدیث]] از آثار [[سيد رضا مؤدّب]] (متولد 1341ش) است كه در آن، اصطلاحات فراوان حديث و طبقه‌بندى‌هاى گوناگون آن را به صورت علمى و مستند شرح داده است. نویسنده اين اثر را به صورت متن آموزشى براى دانشجويان دوره كارشناسى رشته علوم قرآن و حديث تنظيم كرده و از ذكر مباحث اختلافى و جنجالى پرهيز كرده است.




* [[ معجم المصطلحات الحديثية]] اثر [[غوری، سید عبدالماجد|سید عبدالماجد غورى]]، فرهنگ لغات و اصطلاحات مربوط به علم حدیث مى‌باشد که به زبان عربى و در سال 1427ق، نوشته شده است.
* [[معجم المصطلحات الحديثية]] اثر [[غوری، سید عبدالماجد|سید عبدالماجد غورى]]، فرهنگ لغات و اصطلاحات مربوط به علم حدیث مى‌باشد که به زبان عربى و در سال 1427ق، نوشته شده است.




خط ۲۹۹: خط ۲۹۹:




* [[ المصطلح البلاغي في «معاهد التنصيص علی شواهد التلخيص»]] تأليف [[خلایه، محمد خلیل|محمد خليل الخلايله]]، كتابى است كه به بررسى «اصطلاحات بلاغى» بخش‌هاى مختلف كتاب «معاهد التنصيص على شواهد التلخيص» نوشته عبدالرحيم عباسى (متوفى 963ق) پرداخته است. كتاب «معاصد التنصيص» خود شرحى است بر كتاب «شواهد التلخيص» جلال‌الدين قزوينى.
* [[المصطلح البلاغي في «معاهد التنصيص علی شواهد التلخيص»]] تأليف [[خلایه، محمد خلیل|محمد خليل الخلايله]]، كتابى است كه به بررسى «اصطلاحات بلاغى» بخش‌هاى مختلف كتاب «معاهد التنصيص على شواهد التلخيص» نوشته عبدالرحيم عباسى (متوفى 963ق) پرداخته است. كتاب «معاصد التنصيص» خود شرحى است بر كتاب «شواهد التلخيص» جلال‌الدين قزوينى.