پرش به محتوا

اذکار سالک إلی الله: تفاوت میان نسخه‌ها

۱٬۷۸۴ بایت اضافه‌شده ،  ‏۱۳ دسامبر ۲۰۲۲
بدون خلاصۀ ویرایش
(صفحه‌ای تازه حاوی «{{جعبه اطلاعات کتاب | تصویر =NUR14040J1.jpg | عنوان = اذکار سالک إلی الله | عنوان‌های...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۵: خط ۲۵:
| پیش از =  
| پیش از =  
}}
}}
لطفا از اینجا شروع به نوشتن کنید.
اذکار سالک الی الله
'''اذکار سالک الی الله''' ترجمه بخش اذکار از رساله لقاء الله علامه حسن حسن‌زاده آملی (درگذشته 1400ق) است. اصل رساله به زبان عربی است و توسط داود صمدی آملی (معاصر) به فارسی ترجمه شده است.
 
کتاب، با معرفی «قرآن» به عنوان اولین وسیله سالک الی الله به عنوان «صورت کتبیّه انسان کامل» آغاز شده است که قرآن و عرفان و برهان مساوی با انسان کامل‌اند که حجت الله و قطب عالم امکان و واسطه فیض الهی و معصوم است و جان او وعای حقایق قرآن است<ref>ر.ک: متن کتاب، ص8-7</ref>‏.
 
نویسنده سپس از پرهیز از فضول طعام، محاسبه نفس، مراقبه، عزلت، تهجد، تفکر، ذکر، ریاضت، اقتصاد، تعظیم خالق و شفقت با خلق به عنوان دیگر لوازم سالک الی الله یاد کرده است<ref>ر.ک: همان، ص 12-9</ref>‏. سپس هر یک را با تفصیل بیشتری توضیح داده است.
   
سه دستور مهم  در سه داستان از دیگر مطالب کتاب است که حدیث معروف عنوان بصری از آن جمله است<ref>ر.ک: همان، ص 58-56</ref>‏. 
 
از ویژگی‌های این ترجمه این است که مترجم متن ادعیه و توقیعات ائمه (ع) را در کتاب آورده و سپس ترجمه کرده است که خواننده را از مراجعه به متن عربی کتاب بی‌نیاز می‌کند<ref>ر.ک: همان، ص10 و 11 و 15</ref>‏.  
 
==پانویس ==
==پانویس ==
<references/>
<references/>
==منابع مقاله==
==منابع مقاله==
مقدمه و متن کتاب.
==وابسته‌ها==
==وابسته‌ها==
{{وابسته‌ها}}
{{وابسته‌ها}}
[[رده:کتاب‌شناسی]]
[[رده:کتاب‌شناسی]]
[[رده:فاقد مقاله]]
[[رده:فاقد مقاله]]