پرش به محتوا

اصطلاحات فقهی: شامل 6500 واژه و اصطلاح فقهی از طهارت تا دیات: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'كتاب' به 'کتاب'
جز (جایگزینی متن - '== معرفى اجمالى == «(.*)»' به '== معرفى اجمالى == '''$1'''')
جز (جایگزینی متن - 'كتاب' به 'کتاب')
خط ۴۶: خط ۴۶:




كتاب با مقدمه‌اى از نويسنده آغاز شده است. شيوه نگارش اصطلاح‌نامه بدين‌گونه است كه در مقابل هر لفظ معناى لغوى آن ذكر شده و سپس معناى فقهى آن به اختصار و بدون اطناب آمده است. ذكر منبع از ديگر محاسن كتاب است كه البته تنها به نام بسنده شده و آدرس دقيق آن ذكر نشده است.
کتاب با مقدمه‌اى از نويسنده آغاز شده است. شيوه نگارش اصطلاح‌نامه بدين‌گونه است كه در مقابل هر لفظ معناى لغوى آن ذكر شده و سپس معناى فقهى آن به اختصار و بدون اطناب آمده است. ذكر منبع از ديگر محاسن کتاب است كه البته تنها به نام بسنده شده و آدرس دقيق آن ذكر نشده است.


== گزارش محتوا ==
== گزارش محتوا ==




نويسنده در مقدمه كتاب با بيان اينكه در طول تاريخ اسلام با كمال تأسف، فرهنگ فقه نتوانسته در ميان توده مردم نفوذ داشته باشد و هميشه قشر مهمى از اقشار مردم از درك معانى واژه‌هاى فقهى محروم و بى‌بهره مانده‌اند، كتاب حاضر را گامى در نشر و رواج فرهنگ فقه اسلامى ارزيابى مى‌كند.
نويسنده در مقدمه کتاب با بيان اينكه در طول تاريخ اسلام با كمال تأسف، فرهنگ فقه نتوانسته در ميان توده مردم نفوذ داشته باشد و هميشه قشر مهمى از اقشار مردم از درك معانى واژه‌هاى فقهى محروم و بى‌بهره مانده‌اند، کتاب حاضر را گامى در نشر و رواج فرهنگ فقه اسلامى ارزيابى مى‌كند.


از جمله منابعى كه فراوان در كتاب از آنها استفاده شده عبارت‌اند از: مجمع‌البحرين، كشّاف، شرح لمعه، جواهر الكلام، طلبه الطلبه، تحريرالوسيله امام خمينى(ه)؛ البته از كتب فارسى مانند: ترمينولوژى حقوق و فرهنگ معارف اسلامى نيز استفاده شده است.
از جمله منابعى كه فراوان در کتاب از آنها استفاده شده عبارت‌اند از: مجمع‌البحرين، كشّاف، شرح لمعه، جواهر الكلام، طلبه الطلبه، تحريرالوسيله امام خمينى(ه)؛ البته از كتب فارسى مانند: ترمينولوژى حقوق و فرهنگ معارف اسلامى نيز استفاده شده است.


== وضعيت كتاب ==
== وضعيت کتاب ==




خط ۶۳: خط ۶۳:




مقدمه و متن كتاب.
مقدمه و متن کتاب.




۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش