پرش به محتوا

نهج‌البلاغه منظوم (ابهام‌ زدایی): تفاوت میان نسخه‌ها

جز
تصحیح
(صفحه‌ای تازه حاوی «'''نهج‌البلاغه منظوم''' ممکن است عنوان برای کتاب‌های ذیل باشد: * نهج‌البلاغ...» ایجاد کرد)
 
جز (تصحیح)
خط ۴: خط ۴:




* [[نهج‌البلاغه با ترجمه منظوم (امید مجد)]] تألیف اميد مجد به زبان عربى و فارسى است. اين اثر يكى از كارهاى نو و جديد پيرامون نهج‌البلاغة است كه مؤلف مضمون مطالب نهج‌البلاغة را به زبان شعر درآورده است.
* [[نهج‌البلاغه با ترجمه منظوم (امید مجد)]] تألیف اميد مجد به زبان عربى و فارسى است. اين اثر يكى از كارهاى نو و جديد پيرامون نهج‌البلاغه است كه مؤلف مضمون مطالب نهج‌البلاغه را به زبان شعر درآورده است.




* [[نهج‌البلاغه منظوم، کلمات قصار (خاکیاسری)]] تألیف اميد مجد به زبان عربى و فارسى است. اين اثر يكى از كارهاى نو و جديد پيرامون نهج‌البلاغة است كه مؤلف مضمون مطالب نهج‌البلاغة را به زبان شعر درآورده است.
* [[نهج‌البلاغه منظوم، کلمات قصار (خاکیاسری)]] تألیف اميد مجد به زبان عربى و فارسى است. اين اثر يكى از كارهاى نو و جديد پيرامون نهج‌البلاغه است كه مؤلف مضمون مطالب نهج‌البلاغه را به زبان شعر درآورده است.




خط ۱۳: خط ۱۳:




* [[نهج‌البلاغه منظوم (سلطانی)|نهج‌البلاغه منظوم]] کتابی به زبان عربی است، تألیف [[مفید، محمد بن محمد|ابوعبدالله، محمد بن محمد بن نعمان عكبرى بغدادى]]، ملقب به [[شيخ مفيد]]، و حاوى مجموعه رواياتى از اهل‌بيت عصمت و طهارت درباره مسائل اعتقادى و اخلاقى وحکمت، اندرز و ... است.
* [[نهج‌البلاغه منظوم (سلطانی)]]، از آثار [[سلطانی، محمد حسین|محمدحسين سلطانى]] که در آن مجموعه خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنان [[امام على(ع)]] در قالب مثنوى و در بحر متقارب به نظم كشيده شده است.  




* [[بخشهایی از کتاب مستطاب نهج‌البلاغه منظوم (تهرانی)]] كارى از استاد [[تهرانی، حیدر|حيدرعلى معجزه تهرانى]] متخلص به معجزه است كه قسمت‌هایى از كتاب نهج‌البلاغة را به شعر در آورده است.
* [[بخشهایی از کتاب مستطاب نهج‌البلاغه منظوم (تهرانی)]] كارى از استاد [[تهرانی، حیدر|حيدرعلى معجزه تهرانى]] متخلص به معجزه است كه قسمت‌هایى از كتاب نهج‌البلاغه را به شعر در آورده است.




* [[نهج‌البلاغه پردیسی (ترجمه منظوم شفیعی پردیسی)|ترجمه نهج‌البلاغه]] اثر مهدى شفيعى پرديسى است، اين مجموعه ترجمه‌اى است، به حالت منظوم از نهج‌البلاغة -اعم از خطبه‌ها، نامه‌ها و كلمات قصار [[امام على(ع)]]- كه به همراه متن عربى به طبع رسيده است. اشعار كتاب در بحر متقارب و با ابياتى از اين دست به نظم كشيده شده است.
* [[نهج‌البلاغه پردیسی (ترجمه منظوم شفیعی پردیسی)|ترجمه نهج‌البلاغه]] اثر مهدى شفيعى پرديسى است، اين مجموعه ترجمه‌اى است، به حالت منظوم از نهج‌البلاغه -اعم از خطبه‌ها، نامه‌ها و كلمات قصار [[امام على(ع)]]- كه به همراه متن عربى به طبع رسيده است. اشعار كتاب در بحر متقارب به نظم كشيده شده است.




۶٬۲۹۵

ویرایش