پرش به محتوا

روح مجرد: تفاوت میان نسخه‌ها

۴۰۲ بایت حذف‌شده ،  ‏۱۸ اوت ۲۰۲۲
بدون خلاصۀ ویرایش
(صفحه‌ای تازه حاوی «{{جعبه اطلاعات کتاب | تصویر =NUR12762J1.jpg | عنوان =روح مجرد | عنوان‌های دیگر = |پدیدآ...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۰: خط ۳۰:
}}
}}
   
   
'''روح مجرد''' نوشته محمد حسین حسینی تهرانی(1345- 1416 ق‏) از اعلام عرفانى و تفسيرى قرن چهاردهم و اوايل قرن پانزدهم هجرى قمرى است. <ref> عقیقی بخشایشی، عبد الرحیم، ص 1080 </ref> این اثر در موضوع عرفان و عرفا است.
'''روح مجرد'''، نوشته محمدحسین حسینی تهرانی (1345- 1416 ق‏)، زندگی‌نامه و شرح حال عارف بزرگ، سید هاشم موسوی حداد (م 1404ق) یکی از اساتید برجسته نویسنده اثر در عرفان و اخلاق و از شاگردان مورد علاقه آیت‌الله میرزا على‌آقاى قاضى (م 1366ق) است<ref>ر.ک: تهرانی، محمدحسین، ج14، ص12 و 17؛ سجادی‌تبار، سید حسین، ج4، ص385</ref>.


این کتاب یادنامه سید هاشم موسوی حداد(م ق1404)  یکی از اساتید برجسته نویسنده اثر در عرفان و اخلاق و از شاگردان مورد علاقه آیت الله ميرزا على آقاى قاضى(م 1366ق)است که حاوی زندگینامه و شرح حال این عارف بزرگ است. <ref> تهرانی، محمد حسین، ج 14، ص 12 وص17؛ جمعی از نویسندگان، ج4، ص 365 و 385 </ref>.
نویسنده، ساختار کتاب را بر اساس سفرهایی که به عتبات عالیات و دیدارهایش با مترجم‌له داشته تنظیم کرده است. وی مشاهدات خود را از سیره علمی و عملی این عارف بزرگ به رشته تحریر درآورده و در مواطنی نیز اشاره‌ای به اندیشه‌های عرفانی ایشان داشته است.
کتاب یادشده به درخواست محمدحسن قاضی، فرزند آیت‌الله میرزا علی قاضی به جهت استفاده از آن در اثری مربوط به زندگی‌نامه و شرح حال پدرشان که بخشی از آن را به شاگردانشان اختصاص داده تدوین شده است<ref>ر.ک: مقدمه، ص16</ref>.


نویسنده ساختار کتاب را بر اساس سفرهایی که به عتبات عالیات و دیدارهایش با مترجم له داشته تنظیم کرده است. وی مشاهدات خود را از سیره علمی و عملی این عارف بزرگ به رشته تحریر درآورده و در مواطنی نیز اشاره¬ای به اندیشه¬های عرفانی ایشان داشته است. <ref> مقدمه، ص22- 689 </ref>
==پانویس==
کتاب یاد شده به درخواست  محمد حسن قاضی فرزند آیت الله میرزا علی قاضی به جهت استفاده از آن در اثری مربوط به زندگینامه و شرح حال پدرشان که بخشی از آن را به شاگردانشان اختصاص داده تدوین شده است. <ref> مقدمه، ص 16 </ref>
 
==پانویس ==
<references/>
<references/>


==منابع مقاله==
==منابع مقاله==
#مقدمه و متن
# مقدمه کتاب.
#تهرانی ، محمد حسین، امام‌‌ شناسی.مشهد. انتشارات علامه طباطبايى‏. 1418ق. چاپ دوم
# تهرانی، محمدحسین، «امام‌‌ شناسی»، مشهد، انتشارات علامه طباطبایى، 1418ق، چاپ دوم.
#جمعى از پژوهشگران.، گلشن ابرار، قم. نشر معروف‏. 1379ش. چاپ اول
# سجادی‌تبار، سید حسین، مقاله معلم عارفان، درج در «گلشن ابرار»، جمعى از پژوهشگران، قم، نشر معروف‏، 1379ش، چاپ اول.
#عقيقى بخشايشى، عبد الرحيم‏. طبقات مفسران شیعه. ایران-قم. دفتر نشر نويد اسلام‏. 1387ش‏. چاپ چهارم.




۱٬۴۸۲

ویرایش