پرش به محتوا

اسرار خاندان محمد رسول‌الله: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
(صفحه‌ای تازه حاوی «{{جعبه اطلاعات کتاب | تصویر =NUR21237J1.jpg | عنوان = اسرار خاندان محمد رسول الله | عنو...» ایجاد کرد)
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۹: خط ۲۹:
}}
}}
   
   
'''اسرار خاندان محمد رسول الله'''عنوان اثری است یک جلدی به زبان فارسی از مهدی صباغی با موضوع احادیث و تاریخ شیعه و کلام منقول بخصوص در اثبات حقانیت امام علی(ع). صباغی در این اثر به ترجمه کتاب سلیم بن قیس هلالی پرداخته است. وی این اثر را از زبان عربی به فارسی برگردانده است.
کتاب سلیم از اصول معتبر نزد بسیاری از علمای شیعه است. این کتاب از قدیمی‌ترین کتابهای اصل در نزد شیعه است؛ بلکه باید گفت قدیمی‌ترین اصل یا کتاب موجود است در صورتی که اصول گمشده مثل اصل ابن ابی رافع را حساب نکنیم. این اصل شامل وقایع بغد از رحلت پیامبر اسلام(ص) است که روشی اعتدالی درباره اهلبیت(ع) دارد و شامل احادیث و دلایل بر حقوق اهلبیت(ع) و فضائل ایشان نزد پیامبر(ص) است و غیر اینها احادیث دیگری است که دور مدار فضائل اهلبیت و دشواری دشمنان می‌گردد.<ref>ر.ک: مقدمه مترجم بر کتاب، ص49-50</ref>
از مزایای این کتاب مقدمه مفصلی است که در ابتدای آن ذکر شده است. ترجمه مترجم هم ترجمه روان و خوبی است. ذیلا بخشی از ترجمه کتاب به عنون نمونه متن ارائه می‌گردد:
سلیم می‌گوید شنیدم سلمان فارسی گفت: هنگامی که رسول خدا(ص) در حال بیماری از دنیا رفتند، نزد ایشان نشسته بود. پس فاطمه(ع) وارد شدند و چون حال پیامبر(ص) را دیدند گریه کردند به طوری که اشک روی گونه‌های ایشان جاری شد. آنگاه رسول خدا(ص) به او فرمودند: ای دخترم چرا گریه می‌کنی؟ حضرت فاطمه(ع) فرمودند: یا رسول الله! از حال و روز خود و فرزندانم بعد از مرگ شما می‌ترسم.
پیامبر(ص) در حالی که گریان بودند فرمودند: یا فاطمه! مگر نمی‌دانی ه خداوند برای ما اهلبیت آ[رت را بر دنیا ترجیح داده و برای تمام خلقش فنا و نابودی را برگزیده است؟<ref>ر.ک: متن کتاب، ص79</ref>


لطفا از اینجا شروع به نوشتن کنید.
''' '''
<ref>ر.ک: متن کتاب، ص12</ref>
==پانویس ==
==پانویس ==
<references/>
<references/>
۶۱٬۱۸۹

ویرایش