پرش به محتوا

فریدة‌الاسلام کاشانی، علی: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۲۲
جز
جایگزینی متن - 'نهایة الأصول' به 'نهاية الأصول'
بدون خلاصۀ ویرایش
جز (جایگزینی متن - 'نهایة الأصول' به 'نهاية الأصول')
خط ۵۱: خط ۵۱:
وی ایام کودکى را در کاشان گذرانید و براى تحصیل دروس مقدماتى در سن 13 سالگى در سال 1362ق. به اصفهان رفت و در آنجا دروس ادبیات و بعضى از کتاب‌هاى مرحلۀ سطح را از بزرگان و اعاظم آن شهر فرا گرفت.
وی ایام کودکى را در کاشان گذرانید و براى تحصیل دروس مقدماتى در سن 13 سالگى در سال 1362ق. به اصفهان رفت و در آنجا دروس ادبیات و بعضى از کتاب‌هاى مرحلۀ سطح را از بزرگان و اعاظم آن شهر فرا گرفت.


پس از پایان این مرحله به مشهد مقدس مشرف شده و در حدود چهار سال از محضر درس شیخ [[هاشم قزوینى]] استفاده نموده و سپس به قم هجرت نموده و از حدود سال 1366 از محضر درس حضرت [[بروجردی، حسین|آیت‌الله بروجردى]] و [[موسوی خمینی، سید روح‌الله|امام خمینى قدس‌سره]] و [[طباطبایی، سید محمدحسین|علامۀ طباطبایى]] در دروس فقه و اصول استفاده نموده‌اند. با توجه به اینکه [[بروجردی، حسین|آیت‌الله بروجردى]] در سال 1364 به قم وارد شدند و با توجه به اینکه تاریخ اتمام جلد اوّل کتاب نهایة الأصول (مباحث الفاظ) که تقریر درس ایشان مى‌باشد در سال 1368 مى‌باشد و ایشان تا سال 1370 به تدریس اصول اشتغال داشته‌اند و پس از آن صرفا به تدریس فقه پرداخته‌اند مؤلف در سال 1368 در سن 19 سالگى در درس اصول ایشان شرکت نموده و با توجه به استعداد قوى و عنایات الهى به تقریر درس ایشان پرداخته‌اند.
پس از پایان این مرحله به مشهد مقدس مشرف شده و در حدود چهار سال از محضر درس شیخ [[هاشم قزوینى]] استفاده نموده و سپس به قم هجرت نموده و از حدود سال 1366 از محضر درس حضرت [[بروجردی، حسین|آیت‌الله بروجردى]] و [[موسوی خمینی، سید روح‌الله|امام خمینى قدس‌سره]] و [[طباطبایی، سید محمدحسین|علامۀ طباطبایى]] در دروس فقه و اصول استفاده نموده‌اند. با توجه به اینکه [[بروجردی، حسین|آیت‌الله بروجردى]] در سال 1364 به قم وارد شدند و با توجه به اینکه تاریخ اتمام جلد اوّل کتاب نهاية الأصول (مباحث الفاظ) که تقریر درس ایشان مى‌باشد در سال 1368 مى‌باشد و ایشان تا سال 1370 به تدریس اصول اشتغال داشته‌اند و پس از آن صرفا به تدریس فقه پرداخته‌اند مؤلف در سال 1368 در سن 19 سالگى در درس اصول ایشان شرکت نموده و با توجه به استعداد قوى و عنایات الهى به تقریر درس ایشان پرداخته‌اند.


==تدریس==
==تدریس==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش