پرش به محتوا

الإعضالات العويصة: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'ميرداماد' به 'ميرداماد'
جز (A-esmaili@noornet.net صفحهٔ الإعضالات العویصة را به الإعضالات العويصة منتقل کرد)
 
جز (جایگزینی متن - 'ميرداماد' به 'ميرداماد')
خط ۴۱: خط ۴۱:




محمد باقر بن محمد حسينى مرعشى استر آبادى، مشهور به ميرداماد، از علماى شيعه در آغاز قرن يازدهم هجرى و متوفاى سال 1040 هجرى قمرى.
محمد باقر بن محمد حسينى مرعشى استر آبادى، مشهور به [[میرداماد، محمدباقر بن محمد|ميرداماد]]، از علماى شيعه در آغاز قرن يازدهم هجرى و متوفاى سال 1040 هجرى قمرى.


فيلسوف، حكيم، رياضى‌دان، فقيه، اصولى، متكلم و دانشمند بزرگ زمان خود.
فيلسوف، حكيم، رياضى‌دان، فقيه، اصولى، متكلم و دانشمند بزرگ زمان خود.
خط ۴۸: خط ۴۸:




نويسنده در آغاز با ذكر يك مسئله به جواب و شرح و توضيح در مورد آن مى‌پردازد. عنوان هر مسئله را نيز اعضال ناميده است. يعنى امر مشكل و معضل. وى در اين كتاب بيست مسئله مشكل از علوم و فنون مختلف بيان مى‌فرمايد. ميرداماد در ميان علماى شيعه مشهور به استفاده از الفاظ سنگين و مشكل مى‌باشد.
نويسنده در آغاز با ذكر يك مسئله به جواب و شرح و توضيح در مورد آن مى‌پردازد. عنوان هر مسئله را نيز اعضال ناميده است. يعنى امر مشكل و معضل. وى در اين كتاب بيست مسئله مشكل از علوم و فنون مختلف بيان مى‌فرمايد. [[میرداماد، محمدباقر بن محمد|ميرداماد]] در ميان علماى شيعه مشهور به استفاده از الفاظ سنگين و مشكل مى‌باشد.


==ارزش و اعتبار كتاب==
==ارزش و اعتبار كتاب==




ميرداماد از علماى بزرگ شيعه مى‌باشد كه در علوم و فنون مختلف صاحب نظر و انديشمندى توانا مى‌باشد. اين كتاب منبعى خوب براى آشنايى با توان علمى و تسلط فراوان وى در علوم رياضيات، هندسه، كلام، فلسفه، فقه و اصول مى‌باشد.
[[میرداماد، محمدباقر بن محمد|ميرداماد]] از علماى بزرگ شيعه مى‌باشد كه در علوم و فنون مختلف صاحب نظر و انديشمندى توانا مى‌باشد. اين كتاب منبعى خوب براى آشنايى با توان علمى و تسلط فراوان وى در علوم رياضيات، هندسه، كلام، فلسفه، فقه و اصول مى‌باشد.


==تاريخ نگارش==
==تاريخ نگارش==
خط ۸۳: خط ۸۳:




نسخه‌اى كه در اين برنامه از آن استفاده شده، ناشر آن سيد جمال الدين ميرداماد. تاريخ نشر آن سال 1397 هجرى قمرى در يك جلد و در قطع وزيرى و چاپ اول مى‌باشد.
نسخه‌اى كه در اين برنامه از آن استفاده شده، ناشر آن سيد جمال الدين [[میرداماد، محمدباقر بن محمد|ميرداماد]]. تاريخ نشر آن سال 1397 هجرى قمرى در يك جلد و در قطع وزيرى و چاپ اول مى‌باشد.


اين كتاب به همراه دوازده رساله ديگر از مؤلف به چاپ رسيده است.
اين كتاب به همراه دوازده رساله ديگر از مؤلف به چاپ رسيده است.
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش