پرش به محتوا

فقیهی رشتی، عبدالحسین: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۴۶: خط ۴۶:
== ولادت ==
== ولادت ==


عبدالحسین فقیهی رشتی در سال 1321ق برابر با 1281ش در بیت فضیلت و مرجعیت، در نجف اشرف دیده به جهان گشود. اما پدر و نیاکان او لنگرودی بودند، پدرش [[گیلانی غروی، شعبان|آیت‌الله شعبان گیلانی دیوشَلی رشتی نجفی]]، یکی از بزرگان عصر و مراجع تقلید وقت بود. جد بزرگوارش [[آیت‌الله عبدالوهاب دیوشلی]]، اهل خراسان بود که به گیلان مهاجرت کرده و در این دیار ساکن شده بود.
عبدالحسین فقیهی رشتی در دوم شعبان1321ق برابر با 1281ش در بیت فضیلت و مرجعیت، در نجف اشرف دیده به جهان گشود. اما پدر و نیاکان او لنگرودی بودند، پدرش [[گیلانی غروی، شعبان|آیت‌الله شعبان گیلانی دیوشَلی رشتی نجفی]]، یکی از بزرگان عصر و مراجع تقلید وقت بود. جد بزرگوارش [[آیت‌الله عبدالوهاب دیوشلی]]، اهل خراسان بود که به گیلان مهاجرت کرده و در این دیار ساکن شده بود.


==تحصیلات==
==تحصیلات==
خط ۱۱۹: خط ۱۱۹:
== وفات ==
== وفات ==


آیت‌الله حاج شیخ عبدالحسین فقیهی رشتی بعد از عمری تلاش و خدمت، سرانجام در 91 سالگی، 27 آبان سال 1368ش برابر با ۱۴۱۰ق دار فانی را وداع گفت و در جوار رحمت ایزدی آرامش یافت. پیکر پاک این عالم ربانی با شرکت مراجع، بزرگان، شخصیت‌های کشوری و اصناف مختلف با عظمت و شکوه خاصی تشییع و با نماز آیت‌الله حاج سید محمد وحیدی در یکی از حجره‌های صحن بزرگ به خاک سپرده شد. پس از رحلت او، مجالس بزرگداشت فراوانی در قم و گیلان منعقد گردید.
آیت‌الله حاج شیخ عبدالحسین فقیهی رشتی بعد از عمری تلاش و خدمت، سرانجام در 91 سالگی، 27 آبان سال 1368ش برابر با ۱۸ ربیع‌الثانی سال ۱۴۱۰ق دار فانی را وداع گفت و در جوار رحمت ایزدی آرامش یافت. پیکر پاک این عالم ربانی با شرکت مراجع، بزرگان، شخصیت‌های کشوری و اصناف مختلف با عظمت و شکوه خاصی تشییع و با نماز آیت‌الله حاج سید محمد وحیدی در یکی از حجره‌های صحن بزرگ به خاک سپرده شد. پس از رحلت او، مجالس بزرگداشت فراوانی در قم و گیلان منعقد گردید.


== آثار ==
== آثار ==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش