پرش به محتوا

البداء في القرآن الكريم: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'اهل‎بیت' به 'اهل‎‌بیت'
جز (جایگزینی متن - 'المهدوية عند أهل‌البیت علیهم‌السلام' به 'المهدوية عند اهل‌البيت عليهم‌السلام')
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
جز (جایگزینی متن - 'اهل‎بیت' به 'اهل‎‌بیت')
خط ۲۹: خط ۲۹:
}}  
}}  


'''البداء في القرآن الكريم'''، اثر [[بهبهانی، عبدالکریم|عبدالکریم بهبهانی]]، ششمین جلد از مجموعه [[في رحاب اهل البيت(ع)|في رحاب أهل‌البیت(ع)]] می‌باشد که در یک جلد به زبان عربی با موضوع کلام اسلامی توسط مجمع جهانی اهل‎بیت(ع) چاپ شده است. نویسنده در این اثر کوتاه، به بیان معنی بداء در نظر شیعه امامی پرداخته و برخی شبهات و دیدگاه‌های غلط را دراین‌ارتباط توضیح داده و رد کرده است.
'''البداء في القرآن الكريم'''، اثر [[بهبهانی، عبدالکریم|عبدالکریم بهبهانی]]، ششمین جلد از مجموعه [[في رحاب اهل البيت(ع)|في رحاب أهل‌البیت(ع)]] می‌باشد که در یک جلد به زبان عربی با موضوع کلام اسلامی توسط مجمع جهانی اهل‎‌بیت(ع) چاپ شده است. نویسنده در این اثر کوتاه، به بیان معنی بداء در نظر شیعه امامی پرداخته و برخی شبهات و دیدگاه‌های غلط را دراین‌ارتباط توضیح داده و رد کرده است.


==ساختار==
==ساختار==
خط ۳۵: خط ۳۵:


==گزارش محتوا==
==گزارش محتوا==
ناشر در مقدمه متذکر می‌گردد که میراث اهل‎بیت(ع) جامع در شتات علوم اسلامی است. بسیاری از نفوس مستعده و علمای بزرگ در این مکتب، رشد کرده‌اند؛ علمایی که با پیروی از مکتب آنان به سؤال‎های دیگر فرق اسلامی و حتی مکاتب غیر اسلامی، پاسخ‎های درخوری داده‌اند. مجمع جهانی اهل‎بیت(ع)، دفاع از حریم و میراث خاندان عصمت را آغاز کرده و در این راستا دنباله‌رو همین بزرگان بوده است. به‌حق، تجارت منحصربه‎فردی از این عالمان عقل‌گرای به‌دوراز هوا به‌جای مانده است که نگرنده بدون تعصب در آن‌ها، این سخن را تأیید می‌کند. تلاش این مجمع این است که به زبان امروزی، برای جویندگان حقیقت، مرحله جدیدی از تجارت پربار گذشتگان را در باب گفتگو و سؤال و رد بر شبهات پیشین و جدید، بگشاید. به‌ویژه این‌که امروزه شبهات زیادی از طریق گسترش روابط و شبکه‌های اینترنتی، وارد می‌شود. هدف مجمع جهانی اهل‎بیت(ع)، این است که در دورانی که عقول بشری کامل‌تر شده و اذهان و ارواح به‌سرعت و به شکل منحصربه‎فردی یکپارچه شده‌اند، باب گفتگوی معارف اهل‎بیت(ع) را برای عالمیان بگشاید.
ناشر در مقدمه متذکر می‌گردد که میراث اهل‎‌بیت(ع) جامع در شتات علوم اسلامی است. بسیاری از نفوس مستعده و علمای بزرگ در این مکتب، رشد کرده‌اند؛ علمایی که با پیروی از مکتب آنان به سؤال‎های دیگر فرق اسلامی و حتی مکاتب غیر اسلامی، پاسخ‎های درخوری داده‌اند. مجمع جهانی اهل‎‌بیت(ع)، دفاع از حریم و میراث خاندان عصمت را آغاز کرده و در این راستا دنباله‌رو همین بزرگان بوده است. به‌حق، تجارت منحصربه‎فردی از این عالمان عقل‌گرای به‌دوراز هوا به‌جای مانده است که نگرنده بدون تعصب در آن‌ها، این سخن را تأیید می‌کند. تلاش این مجمع این است که به زبان امروزی، برای جویندگان حقیقت، مرحله جدیدی از تجارت پربار گذشتگان را در باب گفتگو و سؤال و رد بر شبهات پیشین و جدید، بگشاید. به‌ویژه این‌که امروزه شبهات زیادی از طریق گسترش روابط و شبکه‌های اینترنتی، وارد می‌شود. هدف مجمع جهانی اهل‎‌بیت(ع)، این است که در دورانی که عقول بشری کامل‌تر شده و اذهان و ارواح به‌سرعت و به شکل منحصربه‎فردی یکپارچه شده‌اند، باب گفتگوی معارف اهل‎‌بیت(ع) را برای عالمیان بگشاید.


لازم به ذکر است، این مجموعه از مباحث در یک کارگروه ویژه متشکل از مجموعه‌ای از فضلا گرد آمده است که در اینجا به خاطر ملاحظات ارزشمندشان از آنان تشکر می‌کنیم.<ref>[https://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/31730/1/7 ر.ک: مقدمه ناشر، ص7-9]</ref>
لازم به ذکر است، این مجموعه از مباحث در یک کارگروه ویژه متشکل از مجموعه‌ای از فضلا گرد آمده است که در اینجا به خاطر ملاحظات ارزشمندشان از آنان تشکر می‌کنیم.<ref>[https://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/31730/1/7 ر.ک: مقدمه ناشر، ص7-9]</ref>
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش