پرش به محتوا

مهر تابان: یادنامه و مصاحبات تلمیذ و علامه، عالم ربانی علامه سید محمدحسین طباطبائی تبریزی (طبع قدیم): تفاوت میان نسخه‌ها

جز
ویرایش Hbaghizadeh@noornet.net (بحث) به آخرین تغییری که Mahmadian@noornet.net انجام داده بود وا...
جز (جایگزینی متن - 'علامه طباطبايى' به 'علامه طباطبايى')
 
جز (ویرایش Hbaghizadeh@noornet.net (بحث) به آخرین تغییری که Mahmadian@noornet.net انجام داده بود وا...)
خط ۴۵: خط ۴۵:




كتاب«مِهرِ تابان»، به زبان فارسى، تأليف علامه آية الله محمد حسين حسينى تهرانى، پيرامون شخصيت [[طباطبایی، محمدحسین|علامه طباطبايى]](ره) است.
كتاب«مِهرِ تابان»، به زبان فارسى، تأليف علامه آية الله محمد حسين حسينى تهرانى، پيرامون شخصيت علامه طباطبايى(ره) است.


== ساختار ==
== ساختار ==




كتاب، داراى دو بخش است. در بخش اول، از زندگى مرحوم علامه و ويژگى‌هاى وى سخن به ميان آمده است و در بخش دوم، پرسش‌هاى علامه تهرانى در زمينه‌هاى مختلف و پاسخ‌هاى [[طباطبایی، محمدحسین|علامه طباطبايى]] مطرح شده است.
كتاب، داراى دو بخش است. در بخش اول، از زندگى مرحوم علامه و ويژگى‌هاى وى سخن به ميان آمده است و در بخش دوم، پرسش‌هاى علامه تهرانى در زمينه‌هاى مختلف و پاسخ‌هاى علامه طباطبايى مطرح شده است.


== گزارش محتوا ==
== گزارش محتوا ==




مطالب بخش اول، مربوط است به زندگى فردى و اجتماعى و ابعاد اخلاقى مرحوم [[طباطبایی، محمدحسین|علامه طباطبايى]] كه در آن از كمالات معنوى و علمى ايشان سخن گفته شده است؛ ضمن آنكه برخى از مزاياى تفسير«الميزان»، بيان گرديده است و در قسمتى از آن، رابطه علامه با هانرى كُرْبَنْ، استاد شيعه‌شناسى دانشگاه سُوربُن و ملاقات‌هاى انجام گرفته بين ايشان در خصوص مسائل شيعه‌شناسى، ذكر شده است.
مطالب بخش اول، مربوط است به زندگى فردى و اجتماعى و ابعاد اخلاقى مرحوم علامه طباطبايى كه در آن از كمالات معنوى و علمى ايشان سخن گفته شده است؛ ضمن آنكه برخى از مزاياى تفسير«الميزان»، بيان گرديده است و در قسمتى از آن، رابطه علامه با هانرى كُرْبَنْ، استاد شيعه‌شناسى دانشگاه سُوربُن و ملاقات‌هاى انجام گرفته بين ايشان در خصوص مسائل شيعه‌شناسى، ذكر شده است.


در بخش دوم، مطالبى كه مؤلف كتاب(علامه حسينى تهرانى)، از استاد بزرگوارش، [[طباطبایی، محمدحسین|علامه طباطبايى]]، در باره برخى از مباحث قرآنى، فلسفى، عرفانى، اخلاقى، علمى و تاريخى، سؤال نموده و استاد پاسخ داده، آمده است.
در بخش دوم، مطالبى كه مؤلف كتاب(علامه حسينى تهرانى)، از استاد بزرگوارش، علامه طباطبايى، در باره برخى از مباحث قرآنى، فلسفى، عرفانى، اخلاقى، علمى و تاريخى، سؤال نموده و استاد پاسخ داده، آمده است.


در قسمت مباحث قرآنى، اين مباحث وجود دارد:
در قسمت مباحث قرآنى، اين مباحث وجود دارد:
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش