پرش به محتوا

فریدة‌الاسلام کاشانی، علی: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۴۴: خط ۴۴:
==تحصیلات==
==تحصیلات==


وی ایام کودکى را در کاشان گذرانید و براى تحصیل دروس مقدماتى در سن 13 سالگى در سال 1362 ه‍.ق. به اصفهان رفت و در آنجا دروس ادبیات و بعضى از کتاب‌هاى مرحلۀ سطح را از بزرگان و اعاظم آن شهر فرا گرفت.
وی ایام کودکى را در کاشان گذرانید و براى تحصیل دروس مقدماتى در سن 13 سالگى در سال 1362ق. به اصفهان رفت و در آنجا دروس ادبیات و بعضى از کتاب‌هاى مرحلۀ سطح را از بزرگان و اعاظم آن شهر فرا گرفت.


پس از پایان این مرحله به مشهد مقدس مشرف شده و در حدود چهار سال از محضر درس شیخ هاشم قزوینى استفاده نموده و سپس به قم هجرت نموده و از حدود سال 1366 از محضر درس حضرت [[بروجردی، حسین|آیت‌الله بروجردى]] و [[موسوی خمینی، سید روح‌الله|امام خمینى قدس‌سره]] و [[طباطبایی، سید محمدحسین|علامۀ طباطبایى]] در دروس فقه و اصول استفاده نموده‌اند. با توجه به اینکه [[بروجردی، حسین|آیت‌الله بروجردى]] در سال 1364 به قم وارد شدند و با توجه به اینکه تاریخ اتمام جلد اوّل کتاب نهایة الأصول (مباحث الفاظ) که تقریر درس ایشان مى‌باشد در سال 1368 مى‌باشد و ایشان تا سال 1370 به تدریس اصول اشتغال داشته‌اند و پس از آن صرفا به تدریس فقه پرداخته‌اند مؤلف در سال 1368 در سن 19 سالگى در درس اصول ایشان شرکت نموده و با توجه به استعداد قوى و عنایات الهى به تقریر درس ایشان پرداخته‌اند.
پس از پایان این مرحله به مشهد مقدس مشرف شده و در حدود چهار سال از محضر درس شیخ [[هاشم قزوینى]] استفاده نموده و سپس به قم هجرت نموده و از حدود سال 1366 از محضر درس حضرت [[بروجردی، حسین|آیت‌الله بروجردى]] و [[موسوی خمینی، سید روح‌الله|امام خمینى قدس‌سره]] و [[طباطبایی، سید محمدحسین|علامۀ طباطبایى]] در دروس فقه و اصول استفاده نموده‌اند. با توجه به اینکه [[بروجردی، حسین|آیت‌الله بروجردى]] در سال 1364 به قم وارد شدند و با توجه به اینکه تاریخ اتمام جلد اوّل کتاب نهایة الأصول (مباحث الفاظ) که تقریر درس ایشان مى‌باشد در سال 1368 مى‌باشد و ایشان تا سال 1370 به تدریس اصول اشتغال داشته‌اند و پس از آن صرفا به تدریس فقه پرداخته‌اند مؤلف در سال 1368 در سن 19 سالگى در درس اصول ایشان شرکت نموده و با توجه به استعداد قوى و عنایات الهى به تقریر درس ایشان پرداخته‌اند.


==تدریس==
==تدریس==
خط ۶۲: خط ۶۲:
==کلمات دیگران دربارۀ او==
==کلمات دیگران دربارۀ او==


در مقدمۀ ناشر به نقل از سید عبدالکریم هاشمى بهشرى چنین آمده است: «فهو بغیر شک کان من أولیاء الله بین عباده الذین عظم الخالق فی أنفسهم فصغر ما دونه فی أعینهم و قد عاشرته زمنا طویلا فلم أر منه زلة و لا هفوة... کان ذاکرا للّه تعالى فی سائر حالاته و کان مخالفا لهواه مطیعا لأمر مولاه محزون القلب مأمول الشر عفیف النفس، کان یمزج العلم بالحلم و القول بالعمل فکان بالغاً مرتبة الاستنباط و الغناء عن الاستشهاد باعتراف جملة من الفقهاء الذین قد خالطهم
در مقدمۀ ناشر به نقل از شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد چنین آمده است: «او بدون شک از اولیاء خدا بوده، جز خداى بزرگ همه چیز در نظرش کوچک بود. من زمانى طولانى در خدمتش بودم، هیچگاه از او لغزش و خطایى ندیدم. خدا را گواه و شاهد مى‌گیرم که آن چه مى‌گویم راست است و... او در همه حال به یاد خدا و گوش به فرمان خدا و مخالف هواى نفس بود. وى علم و حلم را به هم آمیخته و گفتار را با کردار توأم ساخته بود. از خصایص بسیار پسندیده او شدت دوستى با اهل بیت عصمت و طهارت و شدت عداوت با دشمنان آنان بود


==وفات==
==وفات==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش