أمراض العين و علاجاتها: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
جز (جایگزینی متن - 'قلعه‌جي، محمد رواس' به 'قلعه‌جی، محمد رواس')
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۰: خط ۳۰:
}}
}}


'''أمراض العين و علاجاتها'''، مجموعه‌ای است مشتمل بر بخش أمراض العين [[قانون در طب|قانون]] [[ابن سینا، حسین بن عبدالله|ابن سینا]] و نیز یک ارجوزه 69 سطری از وی که به همت دکتر محمد ظاهر الوفایی (متخصص جراحی چشم از دانشگاه هاروارد) و دکتر محمد رواس قلعه‌جی (استاد فقه دانشکده علوم تربیتی دانشگاه ملک سعود در ریاض) بازنویسی و تذییل شده است.
'''أمراض العين و علاجاتها'''، مجموعه‌ای است مشتمل بر بخش أمراض العين [[قانون در طب|قانون]] [[ابن سینا، حسین بن عبدالله|ابن سینا]] و نیز یک ارجوزه 69 سطری از وی که به همت دکتر [[وفائی، محمد ظافر|محمد ظاهر الوفایی]] (متخصص جراحی چشم از دانشگاه هاروارد) و دکتر [[قلعه‌جی، محمد رواس|محمد رواس قلعه‌جی]] (استاد فقه دانشکده علوم تربیتی دانشگاه ملک سعود در ریاض) بازنویسی و تذییل شده است.
   
   
==ساختار==
==ساختار==
کتاب با دیباچه مختصری از دکتر محمدمهدی اصفهانی و دو مقدمه از محقق و یولیوس هیرشبرغ آغاز شده است. متن کتاب در دو بخش تدوین شده است. در بخش اول کتاب أمراض العين در چهار مقاله تنظیم شده که هر مقاله مشتمل بر فصولی است. در بخش دوم کتاب نیز ابتدا ارجوزه‌ای از ابن سینا و سپس دو مقاله در موضوع اقرباذین و ایارجات و در انتها سه بخش با عناوین ملحق ادویه مرکبه وارد در کتاب (که در اقرباذین نیامده، مشتمل بر اشیاف و اکحال)، ملحق ادویه مفرده وارد در کتاب (به ترتیب حروف الفبا به‌همراه نام لاتین آنها) و مراجع مورد استفاده در ملحق ادویه مفرده ارائه شده است.
کتاب با دیباچه مختصری از دکتر [[اصفهانی، محمدمهدی|محمدمهدی اصفهانی]] و دو مقدمه از محقق و [[یولیوس هیرشبرغ]] آغاز شده است. متن کتاب در دو بخش تدوین شده است. در بخش اول کتاب أمراض العين در چهار مقاله تنظیم شده که هر مقاله مشتمل بر فصولی است. در بخش دوم کتاب نیز ابتدا ارجوزه‌ای از ابن سینا و سپس دو مقاله در موضوع اقرباذین و ایارجات و در انتها سه بخش با عناوین ملحق ادویه مرکبه وارد در کتاب (که در اقرباذین نیامده، مشتمل بر اشیاف و اکحال)، ملحق ادویه مفرده وارد در کتاب (به ترتیب حروف الفبا به‌همراه نام لاتین آنها) و مراجع مورد استفاده در ملحق ادویه مفرده ارائه شده است.


==گزارش محتوا==
==گزارش محتوا==
خط ۵۰: خط ۵۰:
   
   
==پانویس==
==پانویس==
<references/>
<references />


==منابع مقاله==
==منابع مقاله==
خط ۶۱: خط ۶۱:


[[القانون في الطب (طبع بیروت)]]
[[القانون في الطب (طبع بیروت)]]
   
   
[[رده:کتاب‌شناسی]]
[[رده:کتاب‌شناسی]]
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش