پرش به محتوا

نبی‌زاده، محمد: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'مجمع الفكر الإسلامي' به 'مجمع الفكر الإسلامي'
بدون خلاصۀ ویرایش
جز (جایگزینی متن - 'مجمع الفكر الإسلامي' به 'مجمع الفكر الإسلامي')
خط ۳۷: خط ۳۷:
</div>
</div>


'''محمد نبی‌زاده''' (1328-‌1391ش)، از روحانیان فعال فرهنگی و سیاسی ایران که در قم و نجف درس خواند و بر اثر سانحه تصادف از دنیا رفت. مدیریت مؤسسه «مجمع الفكر الإسلامي» از کارهای اجرایی وی است.
'''محمد نبی‌زاده''' (1328-‌1391ش)، از روحانیان فعال فرهنگی و سیاسی ایران که در قم و نجف درس خواند و بر اثر سانحه تصادف از دنیا رفت. مدیریت مؤسسه «[[مجمع الفكر الإسلامي]]» از کارهای اجرایی وی است.


==ولادت==
==ولادت==
خط ۴۳: خط ۴۳:


==تحصیلات==
==تحصیلات==
وی دوره ابتدایى را در مکتب‌خانه گذراند، سپس وارد حوزه علمیه رودسر شد و براى کسب علوم و معارف اسلامى به حوزه علمیه قم عزیمت نمود. در سال ۱۳۴۲ش، به حوزه علمیه نجف اشرف هجرت کرد و حدود ۸ سال در آنجا از عالمانى، همچون حضرات آیات» شهید [[صدر، سید محمدباقر|سید محمدباقر صدر]]، [[سید نورالدین اشکورى]]، [[حسینی حائری، سید کاظم|سید کاظم حسینى حائرى]] بهره‏‌مند گردید. در سال ۱۳۵۰ به ایران بازگشت و در قم اقامت گزید و از محضر آیات عظام: [[حاج میرزا کاظم تبریزى]]، [[تبریزی، جواد|حاج میرزا جوادآقا تبریرى]]، [[وحید خراسانی، حسین|وحید خراسانى]] و [[جوادی آملی، عبدالله|جوادى آملى]]، علوم و معارف اسلامى و ادبیات عرب، فقه و اصول، تفسیر قرآن، فلسفه و اقتصاد اسلامى را آموخت و در علوم دانشگاهى نیز موفق به دریافت مدرک دکترى تخصصى اقتصاد اسلامى از دانشگاه علامه طباطبایى تهران نائل گردید<ref>ر.ک: پایگاه اینترنتی مؤسسه مجمع الفكر الإسلامي، بخش درباره ما، مدیر سابق</ref>.
وی دوره ابتدایى را در مکتب‌خانه گذراند، سپس وارد حوزه علمیه رودسر شد و براى کسب علوم و معارف اسلامى به حوزه علمیه قم عزیمت نمود. در سال ۱۳۴۲ش، به حوزه علمیه نجف اشرف هجرت کرد و حدود ۸ سال در آنجا از عالمانى، همچون حضرات آیات» شهید [[صدر، سید محمدباقر|سید محمدباقر صدر]]، [[سید نورالدین اشکورى]]، [[حسینی حائری، سید کاظم|سید کاظم حسینى حائرى]] بهره‏‌مند گردید. در سال ۱۳۵۰ به ایران بازگشت و در قم اقامت گزید و از محضر آیات عظام: [[حاج میرزا کاظم تبریزى]]، [[تبریزی، جواد|حاج میرزا جوادآقا تبریرى]]، [[وحید خراسانی، حسین|وحید خراسانى]] و [[جوادی آملی، عبدالله|جوادى آملى]]، علوم و معارف اسلامى و ادبیات عرب، فقه و اصول، تفسیر قرآن، فلسفه و اقتصاد اسلامى را آموخت و در علوم دانشگاهى نیز موفق به دریافت مدرک دکترى تخصصى اقتصاد اسلامى از دانشگاه علامه طباطبایى تهران نائل گردید<ref>ر.ک: پایگاه اینترنتی مؤسسه [[مجمع الفكر الإسلامي]]، بخش درباره ما، مدیر سابق</ref>.


==سوابق سیاسى و اجرایى ==
==سوابق سیاسى و اجرایى ==
خط ۵۱: خط ۵۱:
# قائم‌مقام نماینده ولى فقیه در امور اراضى کشور؛  
# قائم‌مقام نماینده ولى فقیه در امور اراضى کشور؛  
# رئیس اداره کل بازرسى سازمان امور اراضى کشور؛  
# رئیس اداره کل بازرسى سازمان امور اراضى کشور؛  
# مدیر و عضو هیئت علمى مرکز تحقیقاتى «مجمع الفكر الإسلامي قم»؛  
# مدیر و عضو هیئت علمى مرکز تحقیقاتى «[[مجمع الفكر الإسلامي]] قم»؛  
# عضو انجمن اقتصاد اسلامى حوزه علمیه قم؛  
# عضو انجمن اقتصاد اسلامى حوزه علمیه قم؛  
# استاد دانشگاه علامه طباطبایى تهران<ref>ر.ک: همان</ref>.
# استاد دانشگاه علامه طباطبایى تهران<ref>ر.ک: همان</ref>.
خط ۷۱: خط ۷۱:


==منابع مقاله==
==منابع مقاله==
[https://majmaolfekr.ir/devision/Congress پایگاه اینترنتی مؤسسه مجمع الفكر الإسلامي، بخش درباره ما، مدیر سابق]
[https://majmaolfekr.ir/devision/Congress پایگاه اینترنتی مؤسسه [[مجمع الفكر الإسلامي]]، بخش درباره ما، مدیر سابق]


==وابسته‌ها==
==وابسته‌ها==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش