پرش به محتوا

الاجتهاد و التقليد: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۶: خط ۲۶:
}}
}}


'''الاجتهاد و التقليد''' اثر شيخ محمد مهدى كجورى شيرازى، تأليفى جامع در بيان مسائل اجتهاد و تقليد است كه در واقع، تقريرات درس خارج اصول فقه سيد‌‎ابراهیم موسوى قزوينى، مشهور به [[قزوینی، ابراهیم بن محمدباقر|صاحب ضوابط]] (متوفاى 1264ق) از بزرگان و صاحبان سبک در اصول فقه، مى‌باشد. كتاب به زبان عربى و قبل از سال 1293ق نوشته شده است. اهميت و جايگاه مبحث اجتهاد و تقليد در علم اصول، انگيزه تأليف كتاب بوده است.
'''الاجتهاد و التقليد''' اثر [[کجوری شیرازی، محمدمهدی|شيخ محمدمهدى كجورى شيرازى]]، تأليفى جامع در بيان مسائل اجتهاد و تقليد است كه در واقع، تقريرات درس خارج اصول فقه [[قزوینی، ابراهیم بن محمدباقر|سيد‌‎ابراهیم موسوى قزوينى]]، مشهور به [[قزوینی، ابراهیم بن محمدباقر|صاحب ضوابط]] (متوفاى 1264ق) از بزرگان و صاحبان سبک در اصول فقه، مى‌باشد. كتاب به زبان عربى و قبل از سال 1293ق نوشته شده است. اهميت و جايگاه مبحث اجتهاد و تقليد در علم اصول، انگيزه تأليف كتاب بوده است.


== ساختار==
== ساختار==
كتاب با دو مقدمه از آقايان محمدحسن حسن حميدى و محمد بركت در اشاره به مقام علمى علامه كجورى و بيان زندگى‌نامه مفصل ايشان آغاز شده است. مطالب كتاب نيز در دو باب و هر باب در يك مقدمه و چندين مسأله، به صورت پرسش و پاسخ، ارائه شده است.
كتاب با دو مقدمه از آقايان محمدحسن حسن حميدى و [[برکت، محمد|محمد بركت]] در اشاره به مقام علمى [[کجوری شیرازی، محمدمهدی|علامه كجورى]] و بيان زندگى‌نامه مفصل ايشان آغاز شده است. مطالب كتاب نيز در دو باب و هر باب در يك مقدمه و چندين مسأله، به صورت پرسش و پاسخ، ارائه شده است.


== گزارش محتوا==
== گزارش محتوا==
خط ۸۳: خط ۸۳:


== وضعيت كتاب ==
== وضعيت كتاب ==
محمد بركت تحقيق و تنظيم كتاب را به انجام رسانده است. فاقد هرگونه فهرست بوده و پاورقى‌ها، بيشتر به تصحيح متن اختصاص يافته است.
[[برکت، محمد|محمد بركت]] تحقيق و تنظيم كتاب را به انجام رسانده است. فاقد هرگونه فهرست بوده و پاورقى‌ها، بيشتر به تصحيح متن اختصاص يافته است.


==منابع مقاله==
==منابع مقاله==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش