پرش به محتوا

دیوان خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی همراه با زندگی‌نامه خواجه: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
جز (جایگزینی متن - 'سالدين' به 'س‌الدين')
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۱: خط ۳۱:
}}
}}


'''دیوان خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی همراه با زندگی‌نامه خواجه'''، مجموعه اشعار شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی است که به همراه زندگی‌نامه وی و تعبیر و فال اشعار، توسط حمید هاشمی، به چاپ رسیده است.
'''دیوان خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی همراه با زندگی‌نامه خواجه'''، مجموعه اشعار [[حافظ، شمس‌الدین محمد|شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی]] است که به همراه زندگی‌نامه وی و تعبیر و فال اشعار، توسط [[هاشمي، حميد|حمید هاشمی]]، به چاپ رسیده است.


در ابتدای کتاب، پیشگفتاری از ناشر افزوده شده که در آن، به اهمیت وجودی حافظ در تاریخ ادبیات کشورمان اشاره گردیده و در ادامه، به ارائه زندگی‌نامه مفصلی از وی، پرداخته شده و اطلاعاتی پیرامون اصل و نسب، ولادت، زندگی خصوصی، همسر و فرزندان، خلق‌وخوی، اعتقادات مذهبی، معاصرین و شعرایی که بر حافظ تأثیر گذارده‌اند، در اختیار خواننده قرار گرفته است<ref>ر.ک: مقدمه، ص1- 45</ref>.
در ابتدای کتاب، پیشگفتاری از ناشر افزوده شده که در آن، به اهمیت وجودی [[حافظ، شمس‌الدین محمد|حافظ]] در تاریخ ادبیات کشورمان اشاره گردیده و در ادامه، به ارائه زندگی‌نامه مفصلی از وی، پرداخته شده و اطلاعاتی پیرامون اصل و نسب، ولادت، زندگی خصوصی، همسر و فرزندان، خلق‌وخوی، اعتقادات مذهبی، معاصرین و شعرایی که بر [[حافظ، شمس‌الدین محمد|حافظ]] تأثیر گذارده‌اند، در اختیار خواننده قرار گرفته است<ref>ر.ک: مقدمه، ص1- 45</ref>.


از جمله ویژگی‌های این اثر، آن است که اشعار حافظ، با خط زیبای نستعلیق نوشته شده و در پایان هر شعر، تعبیر و فال مربوط به آن، آورده شده است.
از جمله ویژگی‌های این اثر، آن است که اشعار [[حافظ، شمس‌الدین محمد|حافظ]]، با خط زیبای نستعلیق نوشته شده و در پایان هر شعر، تعبیر و فال مربوط به آن، آورده شده است.


فهرست مطالب، در ابتدای کتاب آمده است.
فهرست مطالب، در ابتدای کتاب آمده است.
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش