پرش به محتوا

المجموعة الحديثية: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹
جز
جایگزینی متن - 'ش‎ه' به 'ش‌ه'
جز (جایگزینی متن - 'ن‎گ' به 'ن‌گ')
جز (جایگزینی متن - 'ش‎ه' به 'ش‌ه')
خط ۵۸: خط ۵۸:
# تتمه احادیث رجعت که پیش از این آمده بود<ref>[https://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/34151/1/18 ر.ک: همان، ص18]</ref>‎.  
# تتمه احادیث رجعت که پیش از این آمده بود<ref>[https://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/34151/1/18 ر.ک: همان، ص18]</ref>‎.  


رساله «الرجعة و الرد علی أهل البدعة»، از جمله گزینش‎های حلی است که آن را در ضمن مختصر بصائر سعد بعد از باب کرات آورده است. او پس از احادیثی که از کتاب بصائر نقل کرده، این احادیث را آورده که 46 حدیث از کتب مختلف، مانند [[كمال‌الدين و تمام النعمة (جامعه مدرسین)|كمال الدين]]، كتاب الواحدة، [[مصباح المتهجد]]، [[عيون أخبار الرضا عليه‌السلام (تصحیح لاجوردی‌)|عيون أخبار الرضا(ع)]]، [[الغيبة (للطوسی)|الغيبة شیخ طوسی]] و امثال آن است. همچنین مجموعه‌ای از روایات منقول از سید نسابه بهاء‎الدین علی بن عبدالحمید نیلی متوفی بعد از 803ق که از شاگردان شهید اول بوده، آورده است<ref>[https://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/34151/1/23 ر.ک: همان، ص24-23]</ref>‎.  
رساله «الرجعة و الرد علی أهل البدعة»، از جمله گزینش‌های حلی است که آن را در ضمن مختصر بصائر سعد بعد از باب کرات آورده است. او پس از احادیثی که از کتاب بصائر نقل کرده، این احادیث را آورده که 46 حدیث از کتب مختلف، مانند [[كمال‌الدين و تمام النعمة (جامعه مدرسین)|كمال الدين]]، كتاب الواحدة، [[مصباح المتهجد]]، [[عيون أخبار الرضا عليه‌السلام (تصحیح لاجوردی‌)|عيون أخبار الرضا(ع)]]، [[الغيبة (للطوسی)|الغيبة شیخ طوسی]] و امثال آن است. همچنین مجموعه‌ای از روایات منقول از سید نسابه بهاء‎الدین علی بن عبدالحمید نیلی متوفی بعد از 803ق که از شاگردان شهید اول بوده، آورده است<ref>[https://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/34151/1/23 ر.ک: همان، ص24-23]</ref>‎.  


==وضعیت کتاب==
==وضعیت کتاب==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش