پرش به محتوا

العقيدة السفارينية: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۶ سپتامبر ۲۰۱۹
جز
جایگزینی متن - 'ه‎ص' به 'ه‌ص'
جز (جایگزینی متن - 'ه‎ا' به 'ه‌ا')
جز (جایگزینی متن - 'ه‎ص' به 'ه‌ص')
خط ۲۶: خط ۲۶:
}}
}}


'''العقيدة السفارينية''' یا «نظم الدرة المضية في عقد أهل الفرقة المرضية» اثر [[سفاريني، محمد بن احمد|محمد بن احمد سفارینی نابلسی]]،این رساله به همراه دو رساله دیگر در مجموعه‌ای به نام [[متن العقيدة الطحاوية و يليه متن القيروانية و يليه العقيدة السفارينية (نظم الدرة المضية في عقد أهل الفرقة المرضية)]] به چاپ رسیده، نویسندگان این اثرها چیزهایی را که از نظر بزرگان آنان، به‎لحاظ زبانی باید به آنها اقرار کرد و به‎صورت قلبی باورشان داشت و با اعمال و جوارح انجامشان داد، بیان کرده‌اند. هر سه کتاب، مربوط به عقاید اهل سنت است.
'''العقيدة السفارينية''' یا «نظم الدرة المضية في عقد أهل الفرقة المرضية» اثر [[سفاريني، محمد بن احمد|محمد بن احمد سفارینی نابلسی]]،این رساله به همراه دو رساله دیگر در مجموعه‌ای به نام [[متن العقيدة الطحاوية و يليه متن القيروانية و يليه العقيدة السفارينية (نظم الدرة المضية في عقد أهل الفرقة المرضية)]] به چاپ رسیده، نویسندگان این اثرها چیزهایی را که از نظر بزرگان آنان، به‎لحاظ زبانی باید به آنها اقرار کرد و به‌صورت قلبی باورشان داشت و با اعمال و جوارح انجامشان داد، بیان کرده‌اند. هر سه کتاب، مربوط به عقاید اهل سنت است.


==ساختار==
==ساختار==
خط ۳۳: خط ۳۳:
==گزارش محتوا==
==گزارش محتوا==


نویسنده این اثر، آن را به‎صورت منظوم در 210 بیت نوشته است. وی در ابیات 1 تا 5 به حمد الهی و صلوات بر پیامبرش پرداخته و در ابیات 6 تا 18 موضوع رساله را به‎صورت ذیل بیان کرده است:
نویسنده این اثر، آن را به‌صورت منظوم در 210 بیت نوشته است. وی در ابیات 1 تا 5 به حمد الهی و صلوات بر پیامبرش پرداخته و در ابیات 6 تا 18 موضوع رساله را به‌صورت ذیل بیان کرده است:
{{شعر}}
{{شعر}}
{{ب|''و بعد فاعلم أن كل العلم''|2=''كالفرع للتوحيد فاسمع نظمي''}}
{{ب|''و بعد فاعلم أن كل العلم''|2=''كالفرع للتوحيد فاسمع نظمي''}}
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش