پرش به محتوا

موسوی، سید حسین ابوسعیده: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۲۱ اوت ۲۰۱۹
جز
جایگزینی متن - 'می‎ک' به 'می‌ک'
جز (جایگزینی متن - 'مولف' به 'مؤلف')
جز (جایگزینی متن - 'می‎ک' به 'می‌ک')
خط ۷۶: خط ۷۶:
فقه و اصول و بلاغت و اصول علم رجال، تاریخ اسلامی، علم اخلاق و نقد آن، رجال و قواعد آن و... از مواردی است که سید درس داده است<ref>ر.ک: همان، ص19</ref>.
فقه و اصول و بلاغت و اصول علم رجال، تاریخ اسلامی، علم اخلاق و نقد آن، رجال و قواعد آن و... از مواردی است که سید درس داده است<ref>ر.ک: همان، ص19</ref>.


از دغدغه‎های اصلی او، تعیین نسب خاندان سادات و امامزادگان بوده است. شیوه او در تحقیق، این‎گونه است که هنگامی که امر مهمی نزدش ثابت می‎شود که به تاریخ سادات یا غیر علویان در عراق اختصاص دارد، آن امر را علنی نکرده، بلکه ابتدا افراد مورد نظر و غیر آنان از اصحاب شهادات عالیه و علمای حوزه علمیه را به دفترش دعوت می‎کند، سپس مسئله را برای آنان مطرح کرده و ادله‎اش بر آن را می‎آورد و درباره تمامی جوانب علنی کردن آن به گفتگو می‎پردازد. پس از پایان مجلس، نظرش را در ملأ عام برای عمل، بیان می‎نماید<ref>[https://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/28024/1/33 ر.ک: همان، ص33]</ref>.
از دغدغه‎های اصلی او، تعیین نسب خاندان سادات و امامزادگان بوده است. شیوه او در تحقیق، این‎گونه است که هنگامی که امر مهمی نزدش ثابت می‎شود که به تاریخ سادات یا غیر علویان در عراق اختصاص دارد، آن امر را علنی نکرده، بلکه ابتدا افراد مورد نظر و غیر آنان از اصحاب شهادات عالیه و علمای حوزه علمیه را به دفترش دعوت می‌کند، سپس مسئله را برای آنان مطرح کرده و ادله‎اش بر آن را می‎آورد و درباره تمامی جوانب علنی کردن آن به گفتگو می‎پردازد. پس از پایان مجلس، نظرش را در ملأ عام برای عمل، بیان می‎نماید<ref>[https://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/28024/1/33 ر.ک: همان، ص33]</ref>.


==آثار==
==آثار==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش