پرش به محتوا

شوشاوی، حسین بن علی: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - ' <ref>' به '<ref>'
جز (جایگزینی متن - ' ' به ' ')
جز (جایگزینی متن - ' <ref>' به '<ref>')
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۴۳: خط ۴۳:


==شیوخ و هم‌عصران==
==شیوخ و هم‌عصران==
در منابع، شرح حالی از شیوخ وی ذکر نشده است. فقط از دو نفر از هم‌عصران و اقران وی نام برده شده و به این مطلب اشاره شده است که از محضر یکدیگر، استفاده و کسب علم می‌کردند که عبارتند از:عبدالواحد بن حسین رجراجی (متوفی 900ق) و یحیی بن مخلوف سوسی (متوفی 927ق) <ref>ر.ک: همان، ص26-‌28</ref>.
در منابع، شرح حالی از شیوخ وی ذکر نشده است. فقط از دو نفر از هم‌عصران و اقران وی نام برده شده و به این مطلب اشاره شده است که از محضر یکدیگر، استفاده و کسب علم می‌کردند که عبارتند از:عبدالواحد بن حسین رجراجی (متوفی 900ق) و یحیی بن مخلوف سوسی (متوفی 927ق)<ref>ر.ک: همان، ص26-‌28</ref>.


==شاگردان==
==شاگردان==
به احتمال زیاد، شوشاوی شاگردان زیادی داشته است، اما متأسفانه، در منابع، فقط به یکی از آنها اشاره شده است که عبارت است از داود بن محمد بن عبدالحق تملی (متوفی 899ق) صاحب کتاب «أمهات الوثائق» <ref>ر.ک: همان، ص35-‌36</ref>.
به احتمال زیاد، شوشاوی شاگردان زیادی داشته است، اما متأسفانه، در منابع، فقط به یکی از آنها اشاره شده است که عبارت است از داود بن محمد بن عبدالحق تملی (متوفی 899ق) صاحب کتاب «أمهات الوثائق»<ref>ر.ک: همان، ص35-‌36</ref>.


==وفات==
==وفات==
۶۱٬۱۸۹

ویرایش