پرش به محتوا

اندیشه‌های کلامی شیخ مفید: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۴ نوامبر ۲۰۱۸
جز
جایگزینی متن - 'ايران' به 'ایران'
جز (جایگزینی متن - ' ' به ' ')
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
جز (جایگزینی متن - 'ايران' به 'ایران')
خط ۲۸: خط ۲۸:
}}
}}


'''انديشه‌هاى كلامى شيخ مفيد''' حاصل تحقيقى است كه [[مکدرموت، مارتین|مارتين مكدرموت]] درباره يكى از محدثان و فقها و متكلمان بزرگ شيعه اماميه، يعنى ابوعبدالله محمد بن محمد بن نعمان الحارثى بغدادى (متوفى 413) ملقب به ابن المعلّم و مشهور به [[شيخ مفيد]] به عمل آورده است. اين اثر رساله دكتراى مؤلف بوده است كه در سال 1978 ضمن سلسله كتاب‌هاى دانش ايرانى در بيروت به چاپ رسيده است.
'''انديشه‌هاى كلامى شيخ مفيد''' حاصل تحقيقى است كه [[مکدرموت، مارتین|مارتين مكدرموت]] درباره يكى از محدثان و فقها و متكلمان بزرگ شيعه اماميه، يعنى ابوعبدالله محمد بن محمد بن نعمان الحارثى بغدادى (متوفى 413) ملقب به ابن المعلّم و مشهور به [[شيخ مفيد]] به عمل آورده است. اين اثر رساله دكتراى مؤلف بوده است كه در سال 1978 ضمن سلسله كتاب‌هاى دانش ایرانى در بيروت به چاپ رسيده است.


==ساختار و گزارش محتوا==
==ساختار و گزارش محتوا==
خط ۸۰: خط ۸۰:




اين اثر در سال 1979م، با عنوان الهيات [[شيخ مفيد]] ضمن سلسله كتاب‌هاى دانش ايرانى در بيروت به چاپ رسيد‌ ‎و در سال 1984م، توسط آقاى [[احمد آرام]] به فارسی ترجمه شد.
اين اثر در سال 1979م، با عنوان الهيات [[شيخ مفيد]] ضمن سلسله كتاب‌هاى دانش ایرانى در بيروت به چاپ رسيد‌ ‎و در سال 1984م، توسط آقاى [[احمد آرام]] به فارسی ترجمه شد.


نسخه حاضر در برنامه با ترجمه فارسی [[احمد آرام]] در قطع وزيرى با جلد شوميز در 573 صفحه توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است.
نسخه حاضر در برنامه با ترجمه فارسی [[احمد آرام]] در قطع وزيرى با جلد شوميز در 573 صفحه توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است.
۶۱٬۱۸۹

ویرایش