پرش به محتوا

تاریخ محمدی: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸
جز
جایگزینی متن - 'فارسى' به 'فارسی'
جز (جایگزینی متن - ' | کتابخانۀ دیجیتال نور =' به '| کتابخانۀ دیجیتال نور =')
جز (جایگزینی متن - 'فارسى' به 'فارسی')
خط ۴۰: خط ۴۰:




ترتيب كتاب بر اساس تاريخ پيامبر و سپس هريك از ائمه است. ابتدا كليات و خلاصه‌اى از نام و كنيه و تاريخ ولادت و وفات هريك از آن بزرگواران با عنوان فهرست، بيان شده و در مرحله بعد، مؤلف با تفصيل بيشترى به شرح منظوم هريك از ائمه مى‌پردازد. مواردى كه به آن پرداخته شده عبارتند از: احوال شخصى، مدت عمر و امامت، علت وفات و مدفن، شرحى از فرزندان. پيش از بيان هر قسمت از اشعار، عنوان آن به عربى و گاه فارسى بيان شده است مانند: ألقابه، موضع وفاته.
ترتيب كتاب بر اساس تاريخ پيامبر و سپس هريك از ائمه است. ابتدا كليات و خلاصه‌اى از نام و كنيه و تاريخ ولادت و وفات هريك از آن بزرگواران با عنوان فهرست، بيان شده و در مرحله بعد، مؤلف با تفصيل بيشترى به شرح منظوم هريك از ائمه مى‌پردازد. مواردى كه به آن پرداخته شده عبارتند از: احوال شخصى، مدت عمر و امامت، علت وفات و مدفن، شرحى از فرزندان. پيش از بيان هر قسمت از اشعار، عنوان آن به عربى و گاه فارسی بيان شده است مانند: ألقابه، موضع وفاته.


اشعار [[کاشی، حسن|ملا حسن كاشى]]، در حد عالى نيست و گاه به نظر مى‌رسد حتى قافيه رعايت نشده و شاعر نتوانسته به‌خوبى از عهده نظم برآيد.
اشعار [[کاشی، حسن|ملا حسن كاشى]]، در حد عالى نيست و گاه به نظر مى‌رسد حتى قافيه رعايت نشده و شاعر نتوانسته به‌خوبى از عهده نظم برآيد.
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش