پرش به محتوا

كتاب رجعت: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸
جز
جایگزینی متن - 'مهدويت' به 'مهدویت'
جز (جایگزینی متن - '==ساختار== ' به '==ساختار== ')
جز (جایگزینی متن - 'مهدويت' به 'مهدویت')
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۴۵: خط ۴۵:


==ساختار==
==ساختار==
رجعت در فرهنگ اسلامى به معناى بازگشت گروهى از مومنان در آخرالزمان مى‌باشد.اين مساله‌اى است كه در زمان ظهور تحقّق پيدا مى‌كند. قيام حضرت مهدى و رجعت مومنان و كافران حقيقى از حوادث بيش از قيامت است و مساله رجعت از جمله مباحثى است كه غالباً در وقايع بعد از ظهور وجود مقدس امام زمان(عج) مطرح مى‌شود، به همين جهت مؤلف ابتداء يك مقدمه از گفتمان مهدويت كه عبارت از چگونگى ولادت، غيبت، علايم ظهور و وقايع زمان ظهور بحث كرده و سپس به بازگشت ائمه(ع) و پاداش خوبان و بدان در زمان رجعت پرداخته است. با مطالبى كه براى خواننده بازگو شد، مى‌توان به ساماندهى اثر بيشتر اطلاع پيدا كرد كه با نظمى مناسب عرض شده است.
رجعت در فرهنگ اسلامى به معناى بازگشت گروهى از مومنان در آخرالزمان مى‌باشد.اين مساله‌اى است كه در زمان ظهور تحقّق پيدا مى‌كند. قيام حضرت مهدى و رجعت مومنان و كافران حقيقى از حوادث بيش از قيامت است و مساله رجعت از جمله مباحثى است كه غالباً در وقايع بعد از ظهور وجود مقدس امام زمان(عج) مطرح مى‌شود، به همين جهت مؤلف ابتداء يك مقدمه از گفتمان مهدویت كه عبارت از چگونگى ولادت، غيبت، علايم ظهور و وقايع زمان ظهور بحث كرده و سپس به بازگشت ائمه(ع) و پاداش خوبان و بدان در زمان رجعت پرداخته است. با مطالبى كه براى خواننده بازگو شد، مى‌توان به ساماندهى اثر بيشتر اطلاع پيدا كرد كه با نظمى مناسب عرض شده است.


روش مؤلف در تدوين اثر نقلى مى‌باشد. ايشان، با نقل 14 حديث كه احاديث هشتم، دوازدهم و سيزدهم از رجعت سخن مى‌گويند و بقيه احاديث درباره علايم آخرالزمان و مسائل مهدويّت مى‌باشد.
روش مؤلف در تدوين اثر نقلى مى‌باشد. ايشان، با نقل 14 حديث كه احاديث هشتم، دوازدهم و سيزدهم از رجعت سخن مى‌گويند و بقيه احاديث درباره علايم آخرالزمان و مسائل مهدويّت مى‌باشد.
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش