پرش به محتوا

امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه موجود موعود: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸
جز
جایگزینی متن - 'مهدويت' به 'مهدویت'
جز (جایگزینی متن - ' | تعداد جلد =' به '| تعداد جلد =')
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
جز (جایگزینی متن - 'مهدويت' به 'مهدویت')
خط ۲۷: خط ۲۷:
}}
}}


'''''امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه موجود موعود''''' مجموعه مباحث، گفتارها و نوشته‌هاى آيت‌الله [[جوادی آملی، عبدالله|جوادى آملى]] است كه به زبان فارسى و با قلمى شيوا، رسا و آراسته با آرايه‌هاى ادبى، به مسئله مهدويت، انتظار و ويژگى‌هاى جهان پس از ظهور پرداخته و در سال 1387ش منتشر شده است.
'''''امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه موجود موعود''''' مجموعه مباحث، گفتارها و نوشته‌هاى آيت‌الله [[جوادی آملی، عبدالله|جوادى آملى]] است كه به زبان فارسى و با قلمى شيوا، رسا و آراسته با آرايه‌هاى ادبى، به مسئله مهدویت، انتظار و ويژگى‌هاى جهان پس از ظهور پرداخته و در سال 1387ش منتشر شده است.
نگاه جامع و علمى مؤلف به مباحث مهدويت و استفاده حكيمانه وى از آيات و روايات، باعث اهميت اين اثر شده است.
نگاه جامع و علمى مؤلف به مباحث مهدویت و استفاده حكيمانه وى از آيات و روايات، باعث اهميت اين اثر شده است.


== ساختار==
== ساختار==
خط ۳۶: خط ۳۶:


== گزارش محتوا==
== گزارش محتوا==
نويسنده در پيشگفتار، به نقش پيوند گذشته و آينده در جهانى‌سازى و آينده جهان بر محور نظم و مدار عدل اشاره كرده و نقش عقل و نقل در اثبات مهدويت شخصى را به تصوير كشيده است.
نويسنده در پيشگفتار، به نقش پيوند گذشته و آينده در جهانى‌سازى و آينده جهان بر محور نظم و مدار عدل اشاره كرده و نقش عقل و نقل در اثبات مهدویت شخصى را به تصوير كشيده است.


بخش يكم:
بخش يكم:
خط ۵۴: خط ۵۴:
نويسنده با استناد به مبانى محكم نتيجه مى‌گيرد كه امام دوازدهم(ع) متولد شده و اكنون زنده است و هر زمانى كه خدا بخواهد ظهور خواهد كرد.
نويسنده با استناد به مبانى محكم نتيجه مى‌گيرد كه امام دوازدهم(ع) متولد شده و اكنون زنده است و هر زمانى كه خدا بخواهد ظهور خواهد كرد.


سپس به ناتوانى «قوشچى» از شناخت مهدويت و شبهه‌اى كه درباره عدم موجوديت امام زمان(ع) مطرح مى‌كند، اشاره نموده و آنرا پاسخ مى‌دهد.
سپس به ناتوانى «قوشچى» از شناخت مهدویت و شبهه‌اى كه درباره عدم موجوديت امام زمان(ع) مطرح مى‌كند، اشاره نموده و آنرا پاسخ مى‌دهد.


بخش دوم:
بخش دوم:
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش