پرش به محتوا

رساله بیخ چینی: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸
جز
جایگزینی متن - 'براي' به 'برای'
جز (جایگزینی متن - '==ساختار== ' به '==ساختار== ')
جز (جایگزینی متن - 'براي' به 'برای')
خط ۳۶: خط ۳۶:


==گزارش محتوا==
==گزارش محتوا==
چنان كه بيان شد اين رساله اولين نگاشته پيرامون بيخ چينى است بنابراين اهميت اين اثر اولاً در قدمت و پيشگامى آن در پرداختن به يك موضوع پزشکى است و ثانياً نشان‌گر قوت و ضعف مؤلف در پرداختن به موضوعى است كه پيش از او كسى به آن نپرداخته است چرا كه وى نمى‌تواند از آراء و نظريات ديگران بهره ببرد بلكه خود مؤلف مى‌بايست تحقيقات و تجربيات شخصى‌اش را به تحرير درآورد.
چنان كه بيان شد اين رساله اولين نگاشته پيرامون بيخ چينى است بنابراین اهميت اين اثر اولاً در قدمت و پيشگامى آن در پرداختن به يك موضوع پزشکى است و ثانياً نشان‌گر قوت و ضعف مؤلف در پرداختن به موضوعى است كه پيش از او كسى به آن نپرداخته است چرا كه وى نمى‌تواند از آراء و نظريات ديگران بهره ببرد بلكه خود مؤلف مى‌بايست تحقيقات و تجربيات شخصى‌اش را به تحرير درآورد.


بنابراين اين دو جهت باعث شده كه اولاً اين رساله بسيار مختصر باشد و ثانياً در آن با نقل قول و كنكاشهاى علمى و نقد و انتقادات مواجه نمى‌شويم.
بنابراین اين دو جهت باعث شده كه اولاً اين رساله بسيار مختصر باشد و ثانياً در آن با نقل قول و كنكاشهاى علمى و نقد و انتقادات مواجه نمى‌شويم.


خصوصيت ديگر اين اثر نثر روان و ساده مؤلف در پرداختن به موضوع است و اين امر باعث شده كه اين رساله براى عموم قابل فهم و استفاده باشد.
خصوصيت ديگر اين اثر نثر روان و ساده مؤلف در پرداختن به موضوع است و اين امر باعث شده كه اين رساله براى عموم قابل فهم و استفاده باشد.
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش