پرش به محتوا

تاریخ پیامبر اسلام(ص): تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۱۲ اوت ۲۰۱۸
جز
جایگزینی متن - 'زندگي' به 'زندگی'
جز (جایگزینی متن - 'صلّی الله علیه و آله و سلّم' به 'صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم')
جز (جایگزینی متن - 'زندگي' به 'زندگی')
خط ۳۰: خط ۳۰:


==محتواى كتاب==
==محتواى كتاب==
كتاب تاريخ پيامبر اسلام، زندگى آن حضرت و حوادث دوران رسالت را به ترتيب معمول تاريخى تدوين كرده و پس از دوران مكى، رويدادهاى هر يك از سال‌هاى هجرى را به تفصيل آورده است. بخشى از مطالب كتاب چنين است: نياكان رسول خدا(ص)، تولد آن حضرت، پرورش نزد حليمه، فوت مادر، درگذشت عبدالمطلب و ابوطالب، سفر به شام، شركت در جنگ فجار، حلف‌الفضول، ازدواج با خديجه و... و به همين ترتيب ماجراهاي زندگي رسول خدا را تا سال نهم هجرت. وقايع بعد سال نهم، از جمله حجةالوداع، غدير خم، وفات پيامبر و... نيامده است كه اين را بايد به حساب به پايان آمدن ناگهاني عمر مؤلف (رحمةالله‌عليه) گذاشت.
كتاب تاريخ پيامبر اسلام، زندگى آن حضرت و حوادث دوران رسالت را به ترتيب معمول تاريخى تدوين كرده و پس از دوران مكى، رويدادهاى هر يك از سال‌هاى هجرى را به تفصيل آورده است. بخشى از مطالب كتاب چنين است: نياكان رسول خدا(ص)، تولد آن حضرت، پرورش نزد حليمه، فوت مادر، درگذشت عبدالمطلب و ابوطالب، سفر به شام، شركت در جنگ فجار، حلف‌الفضول، ازدواج با خديجه و... و به همين ترتيب ماجراهاي زندگی رسول خدا را تا سال نهم هجرت. وقايع بعد سال نهم، از جمله حجةالوداع، غدير خم، وفات پيامبر و... نيامده است كه اين را بايد به حساب به پايان آمدن ناگهاني عمر مؤلف (رحمةالله‌عليه) گذاشت.


مؤلف دانشمند اين اثر به شيوه علمى، منابع خود را به طور كامل ذكر كرده و چنانكه از پايان كتاب استفاده مى‌شود وى به 156منبع ارجاع داده است.
مؤلف دانشمند اين اثر به شيوه علمى، منابع خود را به طور كامل ذكر كرده و چنانكه از پايان كتاب استفاده مى‌شود وى به 156منبع ارجاع داده است.
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش