پرش به محتوا

شهیدی تبریزی، میرفتاح: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۱۲ اوت ۲۰۱۸
جز
جایگزینی متن - 'روحاني' به 'روحانی'
جز (جایگزینی متن - '== وابسته‌ها =={{وابسته‌ها}}' به '== وابسته‌ها == {{وابسته‌ها}} ')
جز (جایگزینی متن - 'روحاني' به 'روحانی')
خط ۴۱: خط ۴۱:
فرزند عالم مبارز، ميرزا محمّد على شيخ‌الاسلام داش‌آتانى، در سال 1302ق در روستاى داش‌آتان، از توابع تبريز ديده به جهان گشود.
فرزند عالم مبارز، ميرزا محمّد على شيخ‌الاسلام داش‌آتانى، در سال 1302ق در روستاى داش‌آتان، از توابع تبريز ديده به جهان گشود.


پدر ايشان، يكى از بزرگان و مفاخر علمى و دينى تبريز و عالمى نيك‌نفس، فاضل، اديب و وارسته بود. وى در اوايل غائله مشروطه و در سال 1326ق، به همراه ميرزا محمّد آقا (برادر امام‌جمعه) توسط سردسته فدائيان محلّه «خيابان»، به نام ميرزا آقا بالاخان، كه از مخالفان سرسخت روحانيت بود، در سكوى مسجد رفيع در محله «خيابان»، به شهادت رسيد. ميرزا فتّاح پس از اطلاع از شهادت مظلومانه پدر، در نجف اشرف، براى جاويدان ماندن حادثه شهادت پدر دانشمندش، عنوان «شهيدى» را براى نام خانوادگى برگزيد و از آن پس به «شهيدى» معروف گرديد.  
پدر ايشان، يكى از بزرگان و مفاخر علمى و دينى تبريز و عالمى نيك‌نفس، فاضل، اديب و وارسته بود. وى در اوايل غائله مشروطه و در سال 1326ق، به همراه ميرزا محمّد آقا (برادر امام‌جمعه) توسط سردسته فدائيان محلّه «خيابان»، به نام ميرزا آقا بالاخان، كه از مخالفان سرسخت روحانیت بود، در سكوى مسجد رفيع در محله «خيابان»، به شهادت رسيد. ميرزا فتّاح پس از اطلاع از شهادت مظلومانه پدر، در نجف اشرف، براى جاويدان ماندن حادثه شهادت پدر دانشمندش، عنوان «شهيدى» را براى نام خانوادگى برگزيد و از آن پس به «شهيدى» معروف گرديد.  


== تحصیلات ==
== تحصیلات ==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش