كشف الأسرار في شرح الاستبصار: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار(ع)' به 'بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم‌السلام'
جز (جایگزینی متن - 'صلی الله علیه و آله' به 'صلی‌الله‌علیه‌وآله')
جز (جایگزینی متن - 'بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار(ع)' به 'بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم‌السلام')
خط ۵۶: خط ۵۶:




محقق شش ويژه‌گى برشمرده است: 1- مؤلف اين كتاب را بعد از كتب مهم خود؛ مانند انوار النعمانيه و شرح التهذيب، و بعد از [[بحارالانوار|بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار(ع)]] [[علامه مجلسى]]، نوشته و سبب شده تا عصاره و زبده كتاب‌هاى قبل از خود باشد. 2- مشتمل بر جواهر دهگانه، درباره علم حديث و رجال است كه براى هر خواننده حديث لازم مى‌باشد. 3-در بسيارى از مقامات كتاب، شرح مفصل‌ترى نسبت به ساير شروح الاستبصار، انجام گرفته است. 4- سيد به ساير شروحى كه بر استبصار و تهذيب نوشته شده، توجه و نظر داشته است و از آنها نيز استفاده نموده و سعى در تفصيل و تدقيق آنها نموده است. 5- به خود كتب استبصار و تهذيب نيز توجه و اعمال دقت نموده، بيش از آنچه كه [[علامه مجلسى]] در ملاذ الاخيار توجه و امعان نظر داشته است. 6- بر خلاف [[علامه مجلسى]] كه به مذاهب عامه در شرحش نظر نداشته است، سيد نعمه الله نظر آنان را نيز در شرح خود اشاره نموده است.
محقق شش ويژه‌گى برشمرده است: 1- مؤلف اين كتاب را بعد از كتب مهم خود؛ مانند انوار النعمانيه و شرح التهذيب، و بعد از [[بحارالانوار|بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم‌السلام]] [[علامه مجلسى]]، نوشته و سبب شده تا عصاره و زبده كتاب‌هاى قبل از خود باشد. 2- مشتمل بر جواهر دهگانه، درباره علم حديث و رجال است كه براى هر خواننده حديث لازم مى‌باشد. 3-در بسيارى از مقامات كتاب، شرح مفصل‌ترى نسبت به ساير شروح الاستبصار، انجام گرفته است. 4- سيد به ساير شروحى كه بر استبصار و تهذيب نوشته شده، توجه و نظر داشته است و از آنها نيز استفاده نموده و سعى در تفصيل و تدقيق آنها نموده است. 5- به خود كتب استبصار و تهذيب نيز توجه و اعمال دقت نموده، بيش از آنچه كه [[علامه مجلسى]] در ملاذ الاخيار توجه و امعان نظر داشته است. 6- بر خلاف [[علامه مجلسى]] كه به مذاهب عامه در شرحش نظر نداشته است، سيد نعمه الله نظر آنان را نيز در شرح خود اشاره نموده است.


== ساختار و محتوا ==
== ساختار و محتوا ==
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش