پرش به محتوا

اتعاظ الحنفا بأخبار الأئمة الفاطميين الخلفا: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - 'تقى‌ الدين' به 'تقى‌الدين'
جز (جایگزینی متن - 'جمال‌ الدين' به 'جمال‌الدين')
جز (جایگزینی متن - 'تقى‌ الدين' به 'تقى‌الدين')
خط ۴۱: خط ۴۱:




'''اتّعاظ الحنفا بأخبار الأئمة الفاطميّين الخلفا'''، تأليف [[مقریزی، احمد بن علی|تقى‌ الدين احمد مقريزى]] (766 - 845ق)، مورخ برجسته و صاحب‌نام مصرى است كه با تحقيق جمال‌الدين الشيّال به چاپ رسيده است. کتاب به زبان عربى است و در آن اطلاعات ارزنده و گاهى نادر از مصر در روزگار خلفاى فاطمى ذكر شده و مى‌توان آن را عظيم‌ترين شرح راجع به تاريخ خلفاى فاطمى و مهم‌ترين تاريخ سلسله‌اى و محلى در تاريخ‌نگارى فاطميان دانست.
'''اتّعاظ الحنفا بأخبار الأئمة الفاطميّين الخلفا'''، تأليف [[مقریزی، احمد بن علی|تقى‌الدين احمد مقريزى]] (766 - 845ق)، مورخ برجسته و صاحب‌نام مصرى است كه با تحقيق جمال‌الدين الشيّال به چاپ رسيده است. کتاب به زبان عربى است و در آن اطلاعات ارزنده و گاهى نادر از مصر در روزگار خلفاى فاطمى ذكر شده و مى‌توان آن را عظيم‌ترين شرح راجع به تاريخ خلفاى فاطمى و مهم‌ترين تاريخ سلسله‌اى و محلى در تاريخ‌نگارى فاطميان دانست.


== ساختار ==
== ساختار ==
خط ۷۳: خط ۷۳:


#مقدمه و متن کتاب.
#مقدمه و متن کتاب.
#غلامى دهقى، على، «شناخت شخصيت و آثار [[مقریزی، احمد بن علی|تقى‌ الدين مقريزى]] (766 - 845ق)»، پايگاه مجلات تخصصى نور، نشريه: تاريخ در آيينه پژوهش، زمستان 1382، پيش‌شماره 4، ص 99 تا 132.
#غلامى دهقى، على، «شناخت شخصيت و آثار [[مقریزی، احمد بن علی|تقى‌الدين مقريزى]] (766 - 845ق)»، پايگاه مجلات تخصصى نور، نشريه: تاريخ در آيينه پژوهش، زمستان 1382، پيش‌شماره 4، ص 99 تا 132.
#سليم، محمدنبى، «تاريخ فاطميان از ديدگاه [[مقریزی، احمد بن علی|تقى‌ الدين مقريزى]]»، پايگاه مجلات تخصصى نور، نشريه: شيعه‌شناسى، زمستان 1387، شماره 24، ص 75 تا 104.
#سليم، محمدنبى، «تاريخ فاطميان از ديدگاه [[مقریزی، احمد بن علی|تقى‌الدين مقريزى]]»، پايگاه مجلات تخصصى نور، نشريه: شيعه‌شناسى، زمستان 1387، شماره 24، ص 75 تا 104.




۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش