كتاب گیلان: تفاوت میان نسخه‌ها

هیچ تغییری در اندازه به وجود نیامده‌ است. ،  ‏۶ اوت ۲۰۱۷
جز
جایگزینی متن - 'مولف' به 'مؤلف'
جز (جایگزینی متن - 'نامه‏ها' به 'نامه‏‌ها')
جز (جایگزینی متن - 'مولف' به 'مؤلف')
خط ۴۹: خط ۴۹:




در اوائل سال 1343ه.ش دانشجوى جوان آلمانى همراه يكى از بستگان مولف به ايران آمده بودند تا اين كشور كهنسال را نزديك ببينند و با جلوه‌ها و زيبائى‌ها و مظاهر و خصوصيات آن آشنا شوند. از مولف خواستند جزوه‌ها و راهنماها و نقشه‌هاى شهرستان‌ها و راه‌ها را تهيه و توشه راهشان كند. پس از آنكه به سازمان جديد التاسيسى مراجعه كرده و تقاضاى ميهمانان خود را با مسئولان در ميان نهاده و پاسخ جالبى دريافت ننموده، دچار شگفتى و سرخوردگى شده و اين واقعه نقطه عطفى در زندگى وى شد. و تصميم گرفت كارى را كه سازمان‌هاى دولتى، طى سال‌هاى متمادى با بودجه‌هاى هنگفت و نيروى انسانى و امكانات كافى انجام نداده‌اند، به انجام برساند.
در اوائل سال 1343ه.ش دانشجوى جوان آلمانى همراه يكى از بستگان مؤلف به ايران آمده بودند تا اين كشور كهنسال را نزديك ببينند و با جلوه‌ها و زيبائى‌ها و مظاهر و خصوصيات آن آشنا شوند. از مؤلف خواستند جزوه‌ها و راهنماها و نقشه‌هاى شهرستان‌ها و راه‌ها را تهيه و توشه راهشان كند. پس از آنكه به سازمان جديد التاسيسى مراجعه كرده و تقاضاى ميهمانان خود را با مسئولان در ميان نهاده و پاسخ جالبى دريافت ننموده، دچار شگفتى و سرخوردگى شده و اين واقعه نقطه عطفى در زندگى وى شد. و تصميم گرفت كارى را كه سازمان‌هاى دولتى، طى سال‌هاى متمادى با بودجه‌هاى هنگفت و نيروى انسانى و امكانات كافى انجام نداده‌اند، به انجام برساند.


== گزارش محتوا ==
== گزارش محتوا ==
خط ۵۶: خط ۵۶:
اين كتاب از مجموعه كتاب‌هاى همه جاى ايران مى‌باشد كه در آن هزاران عكس نقشه، نمودار و مقاله در مورد استان‌هاى مختلف كشور گردآورى شده است.
اين كتاب از مجموعه كتاب‌هاى همه جاى ايران مى‌باشد كه در آن هزاران عكس نقشه، نمودار و مقاله در مورد استان‌هاى مختلف كشور گردآورى شده است.


اين مجموعه جالب و پرمحتوى را به دايرالمعارف بزرگ و بى‌نظيرى براى استان گيلان مى‌توان ناميد. در اين كتاب براى اولين بار مجموعه متنوعى از موضوعات مربوط به استان گيلان، به صورت منسجم گردآورى و به خوانندگان ارائه شده است و نگارنده حداقل خود شاهد استفاده فراوان از اين كتاب در محيطهاى دانشگاهى چه در داخل استان و چه در خارج از آن (تهران) بوده است. بدون ترديد هيچ اثرى بدون نقص نمى‌باشد و كتاب گيلان با اين حجم موضوعات و محتوى و تعداد مولفان نيز از اين امر مستثنى نمى‌باشد؛ اما به نظر نگارنده برخى لغزش‌ها، آن هم در كتابى با اين سطح، جاى بحث و تعجب دارد، كتابى با اين همه دست‌اندركار و ويراستار و...!
اين مجموعه جالب و پرمحتوى را به دايرالمعارف بزرگ و بى‌نظيرى براى استان گيلان مى‌توان ناميد. در اين كتاب براى اولين بار مجموعه متنوعى از موضوعات مربوط به استان گيلان، به صورت منسجم گردآورى و به خوانندگان ارائه شده است و نگارنده حداقل خود شاهد استفاده فراوان از اين كتاب در محيطهاى دانشگاهى چه در داخل استان و چه در خارج از آن (تهران) بوده است. بدون ترديد هيچ اثرى بدون نقص نمى‌باشد و كتاب گيلان با اين حجم موضوعات و محتوى و تعداد مؤلفان نيز از اين امر مستثنى نمى‌باشد؛ اما به نظر نگارنده برخى لغزش‌ها، آن هم در كتابى با اين سطح، جاى بحث و تعجب دارد، كتابى با اين همه دست‌اندركار و ويراستار و...!


جلد دوم كتاب گيلان، مشتمل بر هفده فصل به قلم نويسندگان مختلف است كه به توصيف جنبه‌هاى ديگرى از استان گيلان مربوط مى‌شود.
جلد دوم كتاب گيلان، مشتمل بر هفده فصل به قلم نويسندگان مختلف است كه به توصيف جنبه‌هاى ديگرى از استان گيلان مربوط مى‌شود.
۴۲۵٬۲۲۵

ویرایش