پرش به محتوا

المكاسب المحرمة: تفاوت میان نسخه‌ها

جز
جایگزینی متن - ' ق ' به 'ق '
جز (جایگزینی متن - 'الدين' به ' الدين')
جز (جایگزینی متن - ' ق ' به 'ق ')
خط ۶۸: خط ۶۸:




با توجه به اين كه در جلد دوم صفحۀ 220 به كتاب «رسالة التقية» مؤلف ارجاع داده شده است و اين كتاب در سال 1373 ق به پايان رسيده است و از طرفى در پايان جلد دوم اين گونه آمده است:
با توجه به اين كه در جلد دوم صفحۀ 220 به كتاب «رسالة التقية» مؤلف ارجاع داده شده است و اين كتاب در سال 1373ق به پايان رسيده است و از طرفى در پايان جلد دوم اين گونه آمده است:


و نحن نختم الكلام ههنا حامدا له تعالى شاكرا لنعمائه... و كان ذلك في يوم السبت ثامن شهر جمادى الأولى سنة ثمانين و ثلاث مائة بعد ألف.
و نحن نختم الكلام ههنا حامدا له تعالى شاكرا لنعمائه... و كان ذلك في يوم السبت ثامن شهر جمادى الأولى سنة ثمانين و ثلاث مائة بعد ألف.


بنابراين سال تأليف كتاب حدود سال‌هاى 1377 تا 1380 ق و قبل از تبعيد ايشان به نجف اشرف بوده است و ساير مباحث مكاسب [[انصاری، مرتضی بن محمدامین|شيخ اعظم]]يعنى كتاب‌هاى بيع و خيارات را بعدها در نجف اشرف تحت عنوان كتاب البيع تأليف نموده‌اند.
بنابراين سال تأليف كتاب حدود سال‌هاى 1377 تا 1380ق و قبل از تبعيد ايشان به نجف اشرف بوده است و ساير مباحث مكاسب [[انصاری، مرتضی بن محمدامین|شيخ اعظم]]يعنى كتاب‌هاى بيع و خيارات را بعدها در نجف اشرف تحت عنوان كتاب البيع تأليف نموده‌اند.


==زمان چاپ==
==زمان چاپ==




اين كتاب اولين بار توسط حجة الاسلام شيخ مجتبى تهرانى در سال 1381 ق انتشار يافته است.
اين كتاب اولين بار توسط حجة الاسلام شيخ مجتبى تهرانى در سال 1381ق انتشار يافته است.


جلد اول كتاب موجود در سال 1415 ق و جلد دوم در سال 1416 ق در چاپخانۀ اعتماد قم، توسط مؤسسۀ تنظيم و نشر آثار [[امام خمينى(ره)|امام خمينى]] «قده» چاپ شده است.
جلد اول كتاب موجود در سال 1415ق و جلد دوم در سال 1416ق در چاپخانۀ اعتماد قم، توسط مؤسسۀ تنظيم و نشر آثار [[امام خمينى(ره)|امام خمينى]] «قده» چاپ شده است.


==نسخه‌ها==
==نسخه‌ها==
۶۱٬۱۸۹

ویرایش